رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347955

اولتیماتوم به تولیدکنندگان محصولات دخانی+ ابلاغیه

ساعت24- با توجه به اینکه قرار است رصد کامل شبکه تولید و واردات محصولات دخانی از آبان‌ماه سال جاری از طریق سامانه جامع تجارت در دستور کار قرار گیرد، مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طبق ابلاغیه‌ای به همه تولیدکنندگان سیگار و محصولات دخانی اعلام کرد که نسبت به ثبت موجودی انبارهای تولیدی خود اقدام کنند.

سیگار
در این ابلاغیه صادر شده برای آن دسته از شرکت‌های تولیدکننده که علاوه بر انبارهای نگهداری سیگار در محل کارخانه تولیدی، مراکز نگهداری دیگری نیز در سطح کشور برای نگهداری سیگارهای تولیدی خود دارند، آمده است:" شرکت‌هایی که از تاریخ هفتم بهمن ۱۳۹۷ تنها نسبت به ثبت موجودی انبارهای تولیدی خود، (انبارهای نگهداری سیگار در محل کارخانه تولید) اقدام کرده‌اند و موجودی سایر انبارها و مکان‌های نگهداری سیگار خود در سطح کشور را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده‌اند، موظف به رعایت چهار نکته هستند.

در ابتدای امر در صورتی که موجودی ثبت نشده انبارها تا تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به اتمام نرسید، شرکت‌ها ملزم هستند نسبت به ثبت دقیق موجودی اظهار نشده در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ اقدام کنند.

دومین موضوع اینکه برای هر انبار که موجودی ثبت نشده دارد، یک اظهار موجودی مجزا انجام شود و سومین نکته در ارتباط بااظهار موجودی ثبت نشده انبارها است که از گزینه "ثبت تولیدات" در سامانه جامع تجارت استفاده و در قسمت "شرح تولید" حتما عبارت "موجودی اظهار نشده تا تاریخ هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ درج شود.

در ارتباط با چهارمین مسئله نیز باید خاطرنشاتن کرد که بعد از تاریخ مذکور، موجودی همه انبارها و مکان‌های نگهداری سیگار برای شرکت‌های تولیدکننده در سراسر کشور، باید با موجودی آن‌ها در سامانه جامع تجارت برابر باشد و همچنین از این تاریخ، شرکت‌های تولیدکننده مجاز به فروش به توزیع‌کنندگان بدون ثبت در سامانه نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، پیش از این علی اصغر رمزی -رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور- از امکان رصد کامل شبکه تولید و واردات محصولات دخانی از آبان‌ماه سال جاری خبر داده بود.

وی اعلام کرد که بر اساس سامانه‌ای بر خط از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تمامی شبکه تولید و واردات محصولات دخانی قابل رصد و رهگیری است. مساله‌ای که براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدنظر قرار گرفته است.

رمزی با اشاره به این‌که سه مرحله از بهره‌برداری سامانه جامع تجارت به سرانجام رسیده و دو مرحله از آن به منظور بهره‌برداری کامل باقی مانده است، اظهار کرد که ثبت سفارش و واردات تنها از طریق سامانه با شناسه کالا، ثبت تولید توسط تولید کنندگان سیگار و نقل و انتقال از تولید کننده به توزیع کننده کشوری سه مرحله‌ای است که تاکنون در ارتباط با این سامانه به مرحله اجرا در آمده و تنها دو مرحله مربوط به ورود توزیع کنندگان استانی و ورود خرده فروشان در راستای بهره‌برداری کامل این سامانه باقی مانده است.

در ذیل تصویر مربوط به ابلاغیه مرکز برنامه‌ریزی و دخانیات کشور که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها