رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347988

اگر سینمای ایران با همین دستور جلو برود نابود می گردد

ساعت 24- نشست ارزیابی و نقد فیلم سینمایی «فِراری» شامگاه یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) با حضور «علیرضا داوودنژاد»، «کامبوزیا پرتوی» و «ترلان پروانه» در فرهنگسرای «ارسباران» برگزار گردید.

در اوائل این نشست ترلان پروانه بازیگر فیلم سینمایی «فراری» در مورد نقش خود اظهار کرد: مشارکت با آقای داوودنژاد برایم سخت بود چون که او در بازی گرفتن از بازیگران بسیار سخت‌گیر هست. خرسندم که مخاطب های این فیلم از تماشای آن لذت برده‌اند.

وی دنبال کرد: بعضی می‌گویند که فیلم «فِراری» اندکی تلخ هست، بنظرم این تلخی بخاطر این هست که ما حقیقت جامعه را نشان داده‌ایم.

کامبوزیا پرتوی نویسنده فیلم سینمایی فِراری نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ایده ساخت فیلم «فِراری» از سوی آقای داوودنژاد پیشنهاد گردید و برای من نوشتن برای شخصی نظیر داوودنژاد بسیار سخت بود چون که او خود نویسنده ۴۰ ساله سینمای ایران هست. وقتی زیادتر به ایده داوودنژاد فکر کردم، آن ایده برای خودم هم دغدغه گردید. اینکه ایده یا موضوع یک فیلم برای نویسنده نیز دغدغه باشد، بسیار با اهمیت هست، چون که کیفیت فیلمنامه را بسیار بالا می‌برد.

وی دنبال کرد: یکی از رخدادهای بسیار خوب فیلم «فِراری» تمرین‌های پشت سر هم بازیگران بود، طوری که آن قدر متن فیلم را تمرین کرده بودند که شخصیت‌ها در آن‌ها نهادینه شده بود.

علیرضا داوودنژاد نیز در مورد فیلم سینمایی«فِراری» اظهار کرد: من در این فیلم با ثروتمند بودن مشکلی ندارم، لکن دغدغه‌ام این هست که این ثروت از چه دریچه‌ای اکتساب شده هست، اگر این ثروت از دریچه علم، دانش و قدرت حاصله باشد ثروت ارزشمندی هست؛ اما گاهی ثروت از دریچه‌های دیگری به دست می‌آید.

وی دربار وضع سینمای ایران تصریح نمود: ما سینمای خودمان را داریم، سینمایی که از فرهنگ و جامعه ما نشأت می‌گیرد. اگر سینمای ما با همین دستور جلو برود و به ساخت «خالتوریسم» و تقلید از فیلم‌های بیگانه ادامه دهد، می‌شود آن اتفاق هایی که در سال ۵۶ افتاد. سینمای ما در این سال به دلیل سطحی بودن و حمله فیلم‌های بیگانه ورشکسته گردید.

کارگردان فیلم سینمایی «فِراری» گفته بود: دختر بچه‌ای که در این فیلم رویت می‌کنید از سبک زندگی امروز کشورمان نشأت گرفته شده‌است.

ساخت مملکت، یعنی ساختن ملت، نمی‌توان بدون ساخت ملت، مملکتی را ساخت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها