رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348037

میوه های اشتها آور و خون ساز

ساعت 24-میوه‌های قرمز دارای آب و دانه به طور طبیعی یک نوع ماده شیمیایی به نام «اسید الاجیک» تولید می‌کنند که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان در بافت‌های سینه مفید باشد.

قرمزرنگی‌است محرک و اشتهاآور. رنگی پر انرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود. شاید به همین دلیل با دیدن یک قاچ هندوانه سرخ یا یک کاسته توت فرنگی درشت بی اختیار به سمت شان می رویم. این خوراکی ها حاوی نوعی ترکیب مفید به نام «لیکوپن» هستند. این ماده و ترکیب های دیگر به طور طبیعی در میوه ها و سبزی ها تولید شده و عامل اصلی خواص سبزی ها و میوه ها هستند.

لیکوپن باعث کاهش و کنترل میزان «کلسترول بد» خون می شود؛ بنابراین با مصرف خوراکی های قرمز رنگ قلب سالم می ماند. اگر این خوراکی ها ترش باشند، این ویژگی چند برابر می شود. مصرف خوراکی هایی مانند آلوی قرمز را فراموش نکنید.

رنگ قرمز و در واقع میوه‌ها و سبزیجات‌ قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش‌ دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است.همچنین در درمان عفونت‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمان بیماری‌های ریوی،مشکلات روده (یبوست)‌ و رحم به کار برده می‌شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌کننده روده و کبد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها