رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348054

تکمیل خط ۶مترو تا پایان سال/پیش‌بینی افزایش ظرفیت یک میلیون مسافر

ساعت 24-سرپرست شهرداری تهران گفت: خط ۶ مترو ۹۰ درصد پیشرفت داشته که کل این خط تا پایان سال افتتاح می شود.

سمیع‌الله حسینی مکارم در حاشیه بازدید صبحگاهی خود از روند پیشرفت خط ۶ مترو در جمع خبرنگاران گفت: فاز یک خط ۶ مترو که ۱۰ کیلومتر است، شهریور ماه افتتاح می‌شود و باقی خط نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که پس از تکمیل این خط، حدود یک میلیون مسافر به ظرفیت مترو اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای تکمیل این خط تأمین می‌شود، افزود: تاکنون ۹۰ درصد این خط پیشرفت داشته و فاز نخست آن همزمان با سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شهرداری تهران در خصوص خط ۷ مترو نیز توضیح داد: بخشی از خط ۷ تا پایان اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود و ایمن‌سازی در باقی ایستگاه‌های تعطیل شده، ادامه دارد.

حسینی مکارم که یکی از گزینه‌های شهرداری‌ تهران است، در این رابطه گفت: من در حال حاضر سرپرست هستم و تلاش می‌کنم در این مدت به خوبی شهر اداره شود.

وی در خصوص مجتمع‌های ایستگاهی نیز توضیح داد: این بخش از معاونت مالی به معاونت حمل و نقل خواهد رفت و درآمدهایی که از طریق این مجتمع‌ها کسب می‌شود برای توسعه حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو منتشر شد، گفت: امسال نیز تا پایان خرداد ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت منتشر می‌شود.

منبع : خبر گزاری مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها