رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348062

گاردین: فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرد

ساعت24-روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی نوشت، دیپلمات‌های فلسطینی در سازمان ملل، شکایتی را علیه سازوکار تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تنظیم و ارائه کرده‌اند.

دیپلمات‌های فلسطینی در ژنو شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی تنظیم کرده‌اند که به دلیل نقض تعهدات این رژیم در قبال «معاهده بین‌المللی محو همه اشکال تبعیض نژادی» است.

روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی نوشت، ابراهیم خریشی سفیر فلسطین در سازمان ملل این شکایت را به دست اعضای نظارت بر اجرای کنوانسیون‌های سازمان ملل داده است. فلسطین طی این شکایت، از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و اقداماتش که هدف مشترک آن‌ها آواره کردن و جایگزین نمودن مردم فلسطین در سرزمینشان با هدف اشغال استعماری است، انتقاد کرد.

در این شکایت به خشونت‌های سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری، غزه و شرق قدس در راستای تشکیل جمعیت حداکثری یهودیان در سرزمین تاریخی فلسطین اشاره شده است.

گاردین در ادامه نوشت، این شکایت همچنین ادامه می‌دهد که هدف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تنها تبعیض نیست بلکه با استفاده از اقدامات تبعیض‌آمیز صهیونیست‌ها، محروم کردن فلسطینیان از حقوق اولیه‌شان است.

در این شکایت آمده است،‌ رژیم صهیونیستی حقوق رفتار برابر را با استفاده از سیستم‌های قانونی متفاوت برای شهرک‌نشینیان و فلسطینی‌ها نقض کرده است و دوره زندانی طولانی‌تری برای فلسطینی‌ها در نظر می‌گیرد.

همچنین این شکایت می‌افزاید، رژیم صهیونیستی بند ۳ کنوانسیون ژنو را که مخالف آپارتاید و تبعیض نژادی است، نقض کرده است. در این شکایت آمده است فلسطینی‌ها به شدت برای آمد و شد محدود هستند و زمین‌هایشان مورد مصادره و تصرف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها