رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348065

تحقق ۹۱ درصدی برنامه تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۶

ساعت24-دستیابی به تولید حدود ۵۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی که معادل ۹۱ درصد برنامه تولید سال ۹۶ است یکی از دستاوردهای صنعت پتروشیمی در سال گذشته بود.

خبر979
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، صنعت پتروشیمی ایران پارسال توانست دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر فعالیت‌های خود رقم بزند و نشان داد که روند توسعه در این صنعت پیشرو با شتاب ادامه دارد و خانواده بزرگ پتروشیمی با جدیت درحال محقق ساختن جهش دوم این صنعت هستند.

مهم‌ترین دستاوردها و اقدام‌های صنعت پتروشیمی کشورمان در سال ۱۳۹۶ که از سوی مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شده است حاکی از آن است که پتروشیمی به عنوانی صنعتی که می‌تواند به کاهش خام‌فروشی و تولید محصولات نهایی منجر شود، در حال دستیابی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تحقق هدف‌های پیش‌بینی شده است.

مهمترین شاخص‌های صنعت پتروشیمی کشورمان در سال گذشته شامل دستیابی به تولید حدود ۵۴ میلیون تن محصولات پتروشیمیایی است که این مقدار معادل ۹۱ درصد برنامه تولید سال ۱۳۹۶ است. همچنین مدیریت تخصیص بهینه خوراک اتان به واحدهای تولیدی پتروشیمی، مدیریت تخصیص بهینه خوراک‌های بین مجتمعی از جمله اتیلن و پروپیلن، نظارت مستمر بر راه‌اندازی طرح اوره و آمونیاک ۳ پردیس با ظرفیت اسمی ۱۷۵۵هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیون دلار و پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی کردستان با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ۳۷۳ میلیون دلار از دیگر اقدام‌های شاخص بوده است.

گفتنی است هماهنگی و نظارت به منظور تخصیص مناسب محصولات پتروشیمی به بازار داخلی باهدف توسعه و تولید پایدار صنایع پایین‌دستی، شناسایی بازارهای جدید مصرف به منظور صادرات بهتر برخی محصولات پتروشیمی، پیگیری و اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری با مناطق تشکیل هاب‌های جدید پتروشیمی (منطقه آزاد قشم، منطقه انرژی‌بر پارسیان، شهرک پتروشیمی مکران) از دیگر اقدام‌های شاخص بوده است.

براساس این گزارش، تا پایان سال ۹۶ در مجتمع‌های پتروشیمی مقدار تولید حدود ۵۴ میلیون تن بود و ارزش صادرات به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها