رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348095

وزیر ارشاد: امسال 100 سینما در کشور افتتاح میشود

ساعت 24- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فضای پردیس‌های سینمایی پارسال ۱۰۰ سینما افتتاح شد و امسال هم ۱۰۰ سینما در دستور کار است.

سیدعباس صالحی
style="text-align:justify">به گزارش اسکو، سید عباس صالحی در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو با ابراز خرسندی از اینکه حضور وی در این شهرستان همزمان با افتتاح اولین مجتمع فرهنگی و هنری در اسکو شده است، اظهار کرد: فضاهای فرهنگی، فضاهای تنفس معنوی و روحی شهرها هستند.

وی در ادامه تصریح کرد:همان طور که شهرها نیاز به پارک‌ها و فضاهای سبز برای تنفس جسمی دارند، فضای فرهنگی نیز برای تنفس جان شهرها مورد نیاز است و هر قدر این فضاها توسعه یابند دریچه‌های تنفسی وجودی یک شهر باز تر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گشایش مکان‌های فرهنگی و هنری به معنای گشایش جان هاست و امیدواریم این افتتاح مکان همراه با اتفاقات خوب و خوب تر در حوزه فرهنگ و هنر و دیانت این شهر باشد.

وی با بیان اینکه گالری نقاشی موجود در این مجتمع نمایه‌ای از توانمندی‌های نقاشی هنرمندان دیار اسکو است، تاکید کرد: ما بسیار نیاز داریم به اینکه مکان‌های فرهنگی‌مان را زیادتر کنیم و در قدم دوم از مکان های فرهنگی مان استفاده بهینه کنیم .

صالحی ادامه داد: وقتی مکانی ساخته می شود تازه آغاز راه است اما بایستی تلاش شود تا برنامه هایی که آن مکان را پررونق می کند آن چنان باشد که یک مکان فرهنگی محل و مرجع و پاتوق کودکان، نوجوانان و اقشار مختلف اجتماعی باشند و امیدواریم این افتتاح به عنوان آغاز پاتوق فرهنگی، هنری، ادبی و دینی در این شهر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان اسکو فضای گردشگری استان بلکه ایران را تحت نگاه و جاذبه خویش قرار داده است، تاکید کرد: شهرستان اسکو با سابقه دیرین در حوزه ادب و دانش پراکنی شاخص بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سفر ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید به استان به مصوبه های خوبی برسیم، اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را در چهار سال گذشته به کار گرفته است تا اتفاقات مختلفی در حوزه های اقتصادی و تولیدی و خدمات سالم پدید بیاید .

صالحی با بیان اینکه دولت یازدهم ١٠٠ میلیارد دلار منابع ارزی کمتری نسبت به دولت دهم دریافت کرده است، تاکید کرد: درحوزه کشاورزی در چهار سال دولت اول دکتر روحانی شاهد تحولات قابل توجهی در فضای تولید بودیم، در سال ٩١ حدود ٦٥ میلیون تن در بخش زراعی محصولات کشاورزی داشته‌ایم که این عدد در سال ٩٥ به ٨٣ میلیون و ٤٠٠ هزار تن رسید که رشد ٣٠ درصدی را نشان می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سال ٩١ حوزه باغات ١٥,٥ میلیون تن محصول داشته ایم که این میزان در پایان سال ٩٥ به ٢٠ میلیون و ٦٠٠ هزار تن ارتقا یافت که رشد ٣٨ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: در سال ٩١ حدود ٦ میلیون تن واردات گندم داشتیم و با افتخار باید گفت که در سال ٩٥ هیچ واردات گندمی به کشور نداشته ایم و خرید گندم از کشاورزان نیز در سال ٩٥ نسبت به سال ٩١ حدود ١٧ برابر شد.

وی با بیان اینکه دولت با همان اهتمام چهار سال اول به پیش می رود، تاکید کرد: دشمنان جهانی و منطقه ای ایران به میدان آمده اند و همان طور که می دانید با نگاه های کوتاه خود فکر می کنند بتوانند این ملت را زمین گیر کنند اما این دولت با رهنمودهای رهبری پای رونق کشور ایستاده است و این اتفاقات اندک خللی ایجاد نکرده است .

صالحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه رونق افزایی حوزه فرهنگ و هنر حتما به کمک رونق اجتماعی می آید، تاکید کرد: مرحوم آیت الله میلانی حدود ٢٥ سال عمر خود را در مشهد سپری کردند و مشهد مدیون ایشان است ، شخصیت کم نظیری در فضای علمای شیعه معاصر بوده‌اند به طوری که مرحوم علامه طباطبایی مقید بودند در نماز ایشان شرکت می‌کردند و با تعبیرات شگرفی از ایشان یاد می‌کردند.

وی افزود: اینکه شهرها تلاش کنند خود را با نمادهایی از این قبیل هویت بخشی کنند حتما کار شایسته‌ای است. این منطقه مثل ایشان در حوزه فقاهت و مرجعیت و عرفان وجودی کمتر به خود دیده است و هر چقدر تلاش کنند با این هویت ها ارتباط نزدیک تر یابند این نمادها کمک می‌کنند شهرها از ریشه خود فاصله نگیرند و در خطر انقطاع قرار نگیرند. بزرگداشت ها و شناخت های بیشتر و بهتر به کمک این شهرستان خواهد آمد و ما هم به کمک برگزاری رویداد بزرگداشت آیت‌الله میلانی خواهیم پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های مردمی در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: در فضای پردیس‌های سینمایی پارسال ١٠٠ سینما افتتاح شد و امسال هم ١٠٠ سینما در دستور کار است و نشان دهنده این است که در حوزه سینما و سالن‌های چند منظوره که بتوانند فضای فرهنگی و درآمدهای مکفی داشته باشند زمینه وجود دارد و در کنار تلاش های ما فضاها و زمینه های مردمی فرهنگ و هنر را هم نباید از یاد برد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها