رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348161

صلاحیت پمپئو در کمیته روابط خارجی سنا تایید شد

ساعت24 - کمیته روابط خارجی سنا «مایک پمپئو» را به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا تایید کرد. پس از تایید پمپئو در کیمته روابط خارجی، هفته جاری در صحن سنا در مورد وی رای گیری خواهد شد.

سنا
سناتور جمهموریخواه «رند پال» پیشتر با انتصاب پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه مخالفت کرده بود اما پیش از جلسه شب گذشته نظرش را عوض کرد که این امر باعث شد تا پمپئو آرای لازم را برای وزیر شدن به دست آورد.


پس از تایید پمپئو در کیمته روابط خارجی، هفته جاری در صحن سنا در مورد وی رای گیری خواهد شد.
«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا گفته که امیدوار است پمپئو در رای گیری سنا نظر موافقا اکثر سناتورها را جلب کند.


دو سناتور دموکرات «جو مانچین» و «جو دانلی» گفته اند که با تصدی پمپئو در وزارت خارجه آمریکا موافقت خواهند کرد. هر دو سناتور عضو کمیته روابط خارجی سنا هستند.
پیشتر کمیته روابط خارجی سنا در جلسه ای با انتصاب مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مخالفت کرده بود.


سناتور رند پال از پمپئو به دلیل حمایت از جنگ عراق و ادای سخنانی در خصوص لزوم بمباران ایران از سوی آمریکا، انتقاد کرده بود.
پمپئو به دلیل برخورداری از وجهه جنگ طلبی و برخی موضوعات دیگر از جمله روابطش با چهره های ضد اسلامی، مورد پرسش قرار گرفته است.
مایک پمپئو از منتقدان توافق هسته ای ایران بوده و گفته بود که تهران مزایای اقتصادی زیادی را به لطف برجام دریافت کرد.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه از مخالفت برخی اعضای کمیته روابط خارجی سنا با مایک پمپئو نامزد پیشنهادی وی برای احراز پست وزیر امور خارجه این کشور انتقاد و آنها را به کارشکنی متهم کرد.


وی در صفحه توییتر خود نوشت: کارشکن های سخت باور ممکن است علیه مایک پمپئو برای تصدی وزیر امور خارجه رای دهند. دموکرات ها صدها فرد خوب از جمله سفیر (آمریکا) در آلمان را تصویب نخواهند کرد. آنها زمان روند تائید را برای همه طول می دهند و این در گذشته اتفاق نیفتاده است. به جمهوریخواهان بیشتری نیاز است.


پمپئو به تازگی به دلیل سفری مخفیانه به کره شمالی و ملاقات با کیم جونگ اون رهبر این کشور، عناوین نخست نشریات جهان را به خود اختصاص داد. قرار است رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه می یا اوایل ماه ژوئن با هم دیدار کنند.


پمپئو که ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را برعهده داشت، پس از برکناری رکس تیلرسون به عنوان نامزد وزارت خارجه آمریکا معرفی شد.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها