رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348430

نوبخت: عربستان اگر حمایتمان نمیکند لااقل خیانت هم نکند

ساعت 24- سخنگوی دولت: عربستان سعودی چهره‌ای زشت از اسلام را به کشورهای جهان معرفی می‌کند.

نوبخت
div dir="rtl" style="text-align:justify">محمدباقر نوبخت با حضور در مصلای تهران در بازدید از بخش‌های مختلف سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با ابراز تاسف از جنایت‌های عربستان افزود: این تأسف بار است که کشوری مثل عربستان که مهد اسلام بوده و داعیه مسلمانی دارد، چنین جنایات بی‌رحمانه‌ای را انجام می‌دهد و ما می‌بینیم که انسان‌های بی دفاع را اینگونه قتل عام می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: جای تاسف است کشوری که داعیه مسلمانی دارد به مسلمان دیگری حمله‌ور می‌شود؛ بدون تردید عربستان مهد اسلام است، اما می‌بینیم هواپیماهایش انسان‌های بی‌دفاع را قتل‌عام می‌کند؛ انسان فکر می‌کند که با امکانات کشورهای مستکبر چرا باید کشور اسلامی و آن هم عربی را اینگونه قتل‌عام کند؟ علاوه بر این، آن‌ها خودشان را عرب می‌دانند و یک کشور عربی نباید کشور عرب دیگر را قتل عام کند.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه چه صحنه‌های دردناکی در این قتل عام دیده می‌شود که کودکی در کنار مادری زیر آوار قرار گرفته بود و از او جدا نمی‌شد، تصریح کرد: عربستان چگونه می‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد؟ عربستان به جای تعامل با کشوری اسلامی مثل ایران می‌رود با رژیم صهیونیستی متحد و نزدیک می‌شود و به کشور امریکا که شیطان بزرگ و بدون تردید دستش به خون بی‌گناهان آغشته است، پناه می‌برد.

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن درخصوص وحدت و همدلی بین اقوام و ملت‌ها تاکید کرد: ما اگر به قرآن بازگردیم، با هیچ یک از آیات قرآن، آنچه را داعش امروز با نام اسلام و قرآن بر سر مردم و انسانیت می‌آورد نمی‌توان توجیه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: عربستان سعودی چهره‌ای زشت از اسلام را به کشورهای جهان معرفی می‌کند؛ به همین دلیل است که ما نیازمند وحدت هستیم.

نوبخت یادآو شد: ما از عربستان و سایر کشورهای اسلامی و عربی انتظار داریم که به جای پیوستن به اسرائیل و امریکا، از کشور اسلامی ایران حمایت کنند و اگر حتی حمایت هم نمی‌کنند لااقل به این کشور خیانت هم نکنند.
جمهوری اسلامی ایران در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم میزبان بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی از ۸۴ کشور جهان در بخش آقایان، بانوان، روشندلان و طلاب علوم دینی است تا پس از پنج روز رقابت قرآنی، افراد برتر بخش‌های مختلف این مسابقات مشخص شود.
خبرگزاری صداوسیما
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها