رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348475

عوارض استفاده از سفره‌های یکبار مصرف

ساعت24 -سفره های یکبار مصرف این روزها بین خانواده های ایرانی حسابی پرمصرف هستند, این سفره ها چه مضراتی برای سلامتی دارند؟

سفره افطار
برای تولید سفره های یکبار مصرف کربن و پلیمر را با یکدیگر مخلوط کرده و در نهایت پس از انجام فرآیندی سفره یکبارمصرف تولید می شود که کربنات منجر به بروز مشکلاتی در معده شده و عوارض دیگری از قبیل ریزش مو، کوتاهی قد و تبعات منفی دیگری را نیز در پی دارد.سفره یکبار مصرف

مخرب بودن کربن به میزانی است که حتی برخی دستگاه هایی که این سفره ها را تولید می کنند، پس از تقریبا ۶ ماه نیاز به بازسازی دارند.

بهتر است در مورد هر مطلب علمی، متخصصان مربوطه نظر بدهند. اطلاع رسانی در مورد سفره های یکبار مصرف در حیطه علمی طب سنتی نیست و اظهار نظرهای غیرتخصصی، یکی از مشکلات بزرگ جامعه ماست که باعث سردرگمی مردم می شود.

به طور کلی استفاده از مواد پلاستیکی مخصوصا برای مواد غذایی توصیه نمی شود، اما در مورد سفره های یکبار مصرف اگر مواد غذاییبا آن ها تماس مستقیم نداشته باشند اشکالی ندارد، چون همه مواد غذایی داخل ظروف هستند و روی سفره قرار می گیرند.

فقط ممکن است نان را مستقیم روی سفره بگذارند یا آن را توسط این سفره ها از نانوایی تا خانه حمل کنند که به خانواده ها توصیه می شود از انجام این کار خودداری کنند و در هر شرایطی نان را درون ظروف مخصوص بگذارند.

بهتر است افراد برای حمل نان از پارچه نخی سفید و بدون چاپ و نوشته یا یک کاغذ سفید و تمیز و یا پس از اینکه نان را روی توری جلوی مغازه نانوایی سرد کردند آن را درون نایلون گذاشته و تا خانه حمل کنند.

سفره هایی که دارای نام و نشان کارخانه تولید کننده، مجوز بهداشت و پروانه ساخت و علامت استاندارد باشند و از مراکز معتبر خریداری شوند معمولا برای سلامت آسیب زا نخواهند بود.

آن دسته از سفره هایی که مرکب نقوش سطح آن به آسانی و با سایش دست جدا و دست را رنگی می کند می تواند به راحتی به مواد غذایی نیز انتقال یافته و به خصوص در تماس مستقیم با نان داغ به دلیل رطوبت ایجاد شده از بخار آن سریع تر شروع به فعل و انفعالات مضر شیمیایی کند.

مرکب های چاپ حاوی ترکیبات و فلزات سنگین و سمی هستند که در صورت تجمیع دراز مدت در بدن می توانند باعث بروز بیماری ها و مشکلات عدیده ای در مصرف کننده شوند.

منبع:نمناک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها