رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348606

معاون رئیس جمهور: تقویت دولت سبب تقویت نظام است

ساعت24-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عده ای تضعیف دولت را تقویت حکومت می پندارند در حالی که تقویت دولت سبب تقویت نظام می شود.

عيسي كلانتري
عیسی کلانتری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میانه که در جریان سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی انجام شد، با بیان اینکه نوسان نرخ ارز در ماه گذشته ناشی از جریان های سیاسی کشور بود، گفت: اگر دولت به موقع وارد موضوع کنترل ارز نمی شد، این جریان ها قیمت دلار را به مراتب افزایش می دادند.

کلانتری افزود: تمامی منابع و نیازهای ارزی کشور تامین بوده و تا یک دوره میان مدت، حتی با حضور یا خروج آمریکا از برجام، تاثیری در قیمت ارز را شاهد نخواهیم بود.
وی راه حل مشکل بیکاری را سرمایه گذاری و بکارگیری بخش خصوصی دانست و گفت: ما در کشور، بیکار بی سواد یا کم سواد نداریم و حتی در این زمینه کمبود نیز هست ولی متاسفانه 3.5 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در کشور وجود دارد که باید شرایطی امن برای سرمایه گذاری به خصوص در زمینه سرمایه گذاری خارجی در کنار منابعی همچون نیروی انسانی متخصص، موقعیت خاص جغرافیایی، انرژی و منابعی که از آن برخورداریم، فراهم کنیم.
نماینده هیات دولت در میانه موضوع بهره وری پایین را یکی دیگر از مشکلات کشور برشمرد و فناوری، سرمایه گذاری و آموزش را از روش های افزایش بهره وری عنوان کرد.
وی گفت: اگر بهره وری در امور بالا برود، شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش صادرات خواهیم بود و برای مثال در حال حاضر و در حوزه کشاورزی، در مقابل 80 میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی، فقط 40 میلیارد دلار تولید ناخالص در این بخش را شاهد هستیم.
کلانتری همچنین با ابراز تاسف از وضعیت راه های روستایی شهرستان میانه گفت: این قابل قبول نیست که از 398 روستا در شهرستان 124 روستا راه مناسب نداشته باشد.
وی در ادامه، بر پیگیری مسائل شهرستان از جمله اتمام سد شهریار، 4 بانده کردن محور میانه - تبریز و رفع مشکل آب شرب میانه قول مساعد داد.
امام جمعه میانه نیز در این جلسه مهمترین مشکل شهرستان را وضعیت راهها و جاده های شهرستان عنوان کرد و توجه مسئولان کشوری و استانی در این خصوص با تخصیص اعتبار لازم را خواستار شد.
حجت الاسلام عبدالله محمدی با اشاره به اینکه شهرستان میانه منطقه ای کشاورزی است، افزود: با وجود محدودیت و کمبود آب انتظار داریم این شهرستان سابقه کشاورزی خود را حفظ کرده و کشت محصولات کشاورزی از جمله محصولات راهبردی در آن ادامه داشته باشد زیرا ارزاق نقش عمده ای در حفاظت و امنیت ملت ها داشته و بدون رزق و روزی، کشوری وابسته خواهیم بود.
وی دوبانده شدن شاهراه قدیمی میانه که این شهرستان را به تهران و سایر استان ها وصل می کند خواستار شد.
فرماندار ویژه شهرستان میانه هم عدم توزیع مناسب اعتبارات و امکانات مناسب با وسعت، جمعیت و تعداد روستاهای شهرستان را از مشکلات اصلی برشمرد.
حمید شکری با اشاره به وسعت بیش از 5 هزار و 500 کیلومتری شهرستان با 5 شهر، 4 بخش و 17 دهستان که 14 دهستان شهرستان از مناطق محروم به شمار می روند و نیز وجود 400 روستا و بیش از 182 هزار نفر جمعیت با کسب رتبه چهارم استان در میزان جمعیت، گفت: عدم توزیع مناسب اعتبارات و امکانات مناسب با وسعت، جمعیت، تعداد روستاها و پراکندگی آنها نسبت به سایر شهرستان ها از مشکلات اصلی این شهرستان به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه عمده درآمد شهرستان به میزان 70 درصد از بخش کشاورزی است، افزود: اراضی کشاورزی باغی و زراعی شهرستان 158 هزار هکتار شامل 14 درصد اراضی استان بوده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است همچنین در حوزه صنعت نیز با 119 واحد رتبه 5 استان و با یکهزار و 950 شاغل رتبه 8 استان را دارد.
وی، کل معادن شهرستان را 61 معدن با رتبه 2 استانی و میزان معادن فعال را 31 معدن با رتبه 6 استان برشمرد و گفت: میزان استخراج مواد معدنی از معادن شهرستان 440 هزار تن است.
شکری وجود 4 شهرک صنعتی با 102 واحد مستقر و 77 واحد فعال، یک شهرک صنعتی بخش خصوصی و یک ناحیه صنعتی با 11 واحد مستقر و 6 واحد فعال، همچنین صنایع مهمی چون مجتمع فولاد آذربایجان در 3 فاز، کارخانه میانرو، کارخانجات تولید گچ و پنل های گچی را از دیگر ظرفیت های اقتصادی شهرستان عنوان کرد.
فرماندار میانه ثبت 269 اثر تاریخی و گردشگری را از قابلیت های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و افزود: این شهرستان از قابلیت های متنوع باغی و زراعی نیز برخوردار است به طوری که بیش از 13 درصد مراتع استان به شهرستان میانه اختصاص دارد و در تولید ماهی با 21 درصد تولید استان و در تولید مرغ، برنج و گندم رتبه اول استانی و در تولید گوشت قرمز و سیب رتبه دوم استانی را در اختیار داریم.
وی وجود بیش از 43 سد متوسط بزرگ و کوچک و وجود 33 درصد آب های استان و قرار گرفتن در مسیر کریدور تهران - اروپا، نزدیکی به 4 استان و واقع شدن در مسیر راه آهن سراسری کشور به اروپا، قفقاز و آسیای مرکزی را از دیگر مزیت های شهرستان خواند و گفت: شهرستان میانه ایستگاه مهم ترانزیت کالا و مسافر بوده و به بزرگترین ایستگاه ریلی شمالغرب کشور در آینده تبدیل خواهد شد.
فرماندار ویژه میانه همچنین کسب مدال های جهانی و ملی از سوی قهرمانان میانه ای در رشته های مختلف را از دیگر مزیت های شهرستان برشمرد و به وجود دانشکده فنی مهندسی، فنی و حرفه ای، آزاد و پیام نور در سطح شهرستان اشاره کرد.
کلانتری پس از این جلسه، مرکز جامع سلامت شهری-روستایی شماره 4 میانه به مساحت 530 مترمربع که با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان از محل اعتبارات طرح تحول سلامت، احداث و تجهیز شده را افتتاح کرد و کلنگ آغاز ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی بخش خصوصی را به زمین زد.
دکتر روحانی و تعدادی از وزرای کشور در قالب دومین سفر استانی هیات دولت به منظور بررسی وضعیت طرح های دور نخست سفرهای استانی در آذربایجان شرقی حضور دارند.
روز گذشته با حضور رییس جمهوری 60 هزار میلیارد ریال طرح افتتاح و کلنگ زنی شد و امروز هم رویداد گردشگری تبریز 2018 به صورت رسمی آغاز شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها