رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348620

نگرانی از اپیدمی بیماریهای واگیر در مناطق زلزله‌زده/هشدار درباره نخاله‌های ساختمانی

ساعت 24-معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تاکنون موردی از اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نداشته‌ایم، اما با توجه به گرم شدن هوا باید با جدیت بیشتری فعالیت کرد و کارها باید به سرعت پیش برود.

دکتر علیرضا رییسی در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را پیگیری آخرین وضعیت زلزله‌زدگان عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی فصل گرما نگرانی از احتمال بروز اپیدمی بیماری‌های واگیر در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست، اما بیماری قابل پیش بینی است و باید از هم اکنون فکری برای آن شود.

رییسی تصریح کرد: چنانچه نخاله‌های باقی مانده در مناطق زلزله‌زده جمع آوری نشده و فاضلاب مناطق زلزله‌زده ساماندهی نشود، ممکن است اپیدمی بیماری داشته باشیم و در این زمینه نگرانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران در حوزه بهداشت و بویژه بحث کنترل بیماری‌های واگیر در منطقه پیشرو است، گفت: در بحث بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و چاقی دچار مشکل هستیم و به تنهایی نمی‌شود در این زمینه کار کرد و همه باید همکاری کرده و با اصلاح سبک زندگی در این زمینه گام برداشت، اما در بحث بیماری‌های واگیر ایران بسیار موفق بوده و پیشرفت خوبی در این حوزه داشته است.

رییسی افزود: امسال اولویت کار و مهم‌ترین برنامه شناسایی فعال مبتلایان سل، مالاریا و HIV ایدز است و بیماریابی در زمینه این سه بیماری را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: برنامه این است که به جای اینکه منتظر بیمار بمانیم، نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده و سراغ مبتلایان برویم.

وی همچنین به پروژه‌های افتتاحی امروز(۵ اردیبهشت) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: عمده پروژه‌های افتتاح شده در بحث مراکز بیماری‌های رفتاری و در راستای کاهش آسیب است.

وی افزود: علی رغم زلزله اخیر در استان همچنان انتظار ما از کرمانشاه به عنوان قطب غرب کشور انتظارات استاندارد است و کرمانشاه باید با قدرت پیش رود.

وی افزود: قطعا ما از استان حمایت کرده و اعلام آمادگی می‌کنیم که یک یا دو مرکز دیگر در حوزه مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری در استان راه‌اندازی شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها