رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348633

گوشیهای اندرویدی که ادای آیفون را درمیآورند

ساعت 24-امسال سال عجیبی برای پرچمداران اندرویدی است. بزرگ ترین شرکت های اندرویدی مثل ال جی و هوآوی که قبلا دستی در طراحی داشته و می توانستند با ویژگی های خاص خود به دیگر برندها فخر بفروشند امسال با حرکتی چینی وار به سراغ کپی برداری رفته اند.

امسال سال عجیبی برای پرچمداران اندرویدی است. بزرگ ترین شرکت های اندرویدی مثل ال جی و هوآوی که قبلا دستی در طراحی داشته و می توانستند با ویژگی های خاص خود به دیگر برندها فخر بفروشند امسال با حرکتی چینی وار به سراغ کپی برداری رفته اند. آن هم کپی برداری از یکی از بهترین گوشی های دنیا به اسم iPhone X که حتی اگر کسی خیلی اهل گوشی نباشد، ظاهر آن را به خصوص با توجه به لبه بالایی حتما به خاطر دارد؛ لبه ای خاص که اکنون توسط 20 برند مختلف کوچک و بزرگ کپی شده است و باعث شده آن صفحه خاص را با پرداخت فقط 40 دلار در دست بگیرید.

ال جی G7

خارج از این ظاهر زیبا، امکاناتی مثل سیستم تشخیص چهره و انیمیشن سازی به وسیله حرکات صورت نیز به نوعی کپی شده و اکنون علاوه بر سامسونگ آن را در گوشی های مختلفی خواهیم دید. آن هم نه بر اساس سیستم سخت افزاری قدرتمند اپل، بلکه بر اساس یک نرم افزار که کاری شبیه آن می کند. برای آن که بیشتر با این کپی کاران آشنا شوید به سراغ گوشی های معروفی که به زودی به بازار ایران می آیند رفته ایم تا ببینیم چه چیزهایی را کپی کرده و در کنار آن چه قابلیت های منحصر به فردی دارند، آیا واقعا می ارزد که یک گوشی با ظاهر اپل و با ویژگی های متفاوت دست بگیرید؟ در تمام طول گزارش حواس تان باشد که به خاطر تغییرات عجیب و غریب نرخ دلار، قیمت این گوشی ها را به تومان تبدیل نکرده ایم.

ایسوس ZenFone 5

اولین برند معروفی که با معرفی گوشی خود همه را یاد iPhone X انداخت، شرکت ایسوس بود. این شرکت همچنین با معرفی مدل ZenFone 5 کمی هم از حرکت های ال جی و سامسونگ برای هوشمند نشان دادن گوشی گرته برداری و این مدل خود را به عنوان موبایلی مجهز به هوش مصنوعی معرفی کرد. امسال هم مثل سال های گذشته ایسوس چند گوشی مشابه هم عرضه کرده است. مدل هایی از جمله ZenFone 5، ZenFone 5Q و ZenFone 5Z که هر کدام ساز خود را می زنند ولی در این میان مهمترین همان مدل 5Z است. ایسوس مانند سامسونگ، نسخه اختصاصی انیموجی آیفون 10 را معرفی کرده است که ZenMoji نامیده می شود؛ آنچه ایسوس ارائه می دهد،

عملکردی مانند Animoji آیفون 10 مخواهد داشت البته می توانید شکلک های سه بعدی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا حتی آنها را به صورت زنده استریم کنید. همچنین ایسوس تشخیص چهره را نیز به سری ZenFone 5 اضافه کرده است و با نگاه به دوربین سلفی، هویت شما احراز خواهد شد! باید توجه داشته باشید که قابلیت مذکور نرم افزاری بوده و مانند آیفون 10 اپل، وابسته به سخت افزار خاصی نیست و نمی توان انتظار زیادی از آن داشت. از طرفی نرم افزار گوشی با بررسی رفتار شما در هنگام ویرایش تصاویر تلاش خواهد کرد تا تصاویر بعدی را با تنظیمات دلخواه شما به نمایش بگذارد. به عبارت بهتر، تنظیماتی به صورت خودکار روی تصاویر اعمال خواهد شد.

هر سه گوشی می توانند عکس های پرتره با پس زمینه مات به ثبت برسانند؛ این ویژگی نیز از هوش مصنوعی و البته کپی برداری از اپل نشأت می گیرد. قابلیت AI Boost نیز به کمک شما خواهد آمد تا عملکرد گوشی در هنگام اجرای برنامه های سنگین یا بازی ها افزایش پیدا کند. در بحث هوش مصنوعی، قابلیتی به خاسم عکاسی خودکار در گوشی های جدید ایسوس عرضه شده است که متناسب با شرایط عکاسی می تواند صحنه های مختلف را تشخیص داده و یکی از حالت های پیش فرض را از بین 16 حالت موجود برای عکاسی انتخاب کند. در مجموع این گوشی به نظر یک کپی ناشیانه از اپل و تلاش برای تنه زدن به این پرچمدار است. باید ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.

حدود قیمت: 500 دلار

هوآوی P20

حقیقتش از هوآوی انتظار نداشتیم. حداقل اگر چند سال پیش دست به این کارها می زد می توانستیم آن را به چینی بودنش نسبت بدهیم ولی اکنون که این شرکت در بین 30 برند برتر دنیا قرار گرفته و امضای خود را در ذهن مردم جا انداخته است، این کارها کمی افت کلاس دارد. پایین این گوشی کاملا شبیه گوشی های سامسونگ بوده و بالا و پشت دستگاه هم مشابه iPhone X طراحی شده است ولی با این حال از لحاظ نرم افزاری با گوشی متفاوتی روبرو هستیم. هوآوی کلیدی ترین ویژگی پرچمداران جدید خود را دوربین توانمند آنها می داند. هوآوی P20 پرو از دوربین سه گانه بهره می برد

که با همکاری لایکا توسعه داده شده و به سه سنسور 40 مگاپیکسلی رنگی، 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور هشت مگاپیکسلی با لنز تله فوتو مجهز شده که به ترتیب در بین لنزهایی با دیافراگم f18، f16 و f24 قرار دارند. دوربین Huawai P20 Pro به مدد سیستم اختصاصی پردازش رنگ لایکا پردازنده ISP اختصاصی و سنسور شدت رنگ در تولید رنگ ها نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. قابلیت دیگر دوربین این محصولات پیش بینی فوکوس 4D است که با استفاده از آن دوربین حرکت سوژه را پیش بینی می کند و فوکوس دقیق تری روی آن انجام می دهد، ضمن این که به مدد فن آوری Huawei AIS و با استفاده از هوش مصنوعی، لرزش عکس ها گرفته می شود.

هوآوی P20 به لطف لرزش گیرش، امکان فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ 960 فیلم بر ثانیه نیز برای کاربر فراهم می کند. هوآوی تراشه اختصاصی کربن 970 را در P20 و P20 Pro به کار گرفته است؛ تراشه قدرتمندی که پیش تر عملکرد آن را در گوشی های میت 10 و برادرش تجربه کرده ایم. در کنار پردازنده یاد شده P20 و P20 Pro به ترتیب از چهار و شش گیگابایت حافظه رم در کنار حافظه ذخیره سازی داخلی 138 گیگابایتی بهره می برند. پرچمداران جدید هوآوی به صورت پیش فرض با اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI روانه بازار خواهند شد.

حدود قیمت: 900 یورو

وان پلاس 6

برای گوشی های وان پلاس کپی برداری چیزی طبیعی است. این شرکت حتی ترکیب های عجیبی رو می کند که شاید به فکرتان هم خطور نکند؛ حاشیه کناری مثل سامسونگ، دوربین پشتی مثل هوآوی و البته در این مدل حاشیه صفحه نمایشی کاملا مشابه iPhone X. خبرهایی که از این گوشی و مشخصات آن درز کرده بیشتر حدس های نزدیک به واقعیت است و از طرف این شرکت تایید نشده اند ولی حاشیه صفحه نمایشی به تازگی در اکانت رسمی این شرکت به نمایش در آمد و ما را از این کپی برداری مطمئن کرد. وان پلاس 6 به پردازنده اسنپدراگون 845 تجهیز شده و دارای هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

این حجم و مشخصات بالاترین مشخصاتی است که تاکنون از این برند دیده شده است. بر اساس شایعات اخیر، گوشی وان پلاس 6 که به آن OP6 هم گفته می شود، با برخی از ویژگی های جدید مانند اسکنر اثر انگشت رومی صفحه نمایش و تشخیص چهره سه بعدی رونمایی می شود. با این حال ممکن است مدل پیشرفته تری از تشخیص چهره سه بعدی نسبت به آیفون 10 در این تلفن هوشمند شاهد باشیم. این تلفن هوشمند قرار است ماه ژوئن (خرداد ماه) رونمایی شود. گوشی وان پلاس 6 مجهز به صفحه نمایش 6.3 اینچی هم است. این گوشی با دوربین دوگانه در قاب پشتی که یک دوربین آن 12 مگاپیکسلی و دیگری 20 مگاپیکسلی است به بازار خواهد آمد.

از دیگر مشخصات خوب این تلفن هوشمند پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Dash Charge است. قیمت این تلفن هوشمند ارزان نبوده و با قیمت 749 دلار قرار است به بازار عرضه شود. البته قیمت این تلفن هوشمند در مقایسه با دیگر گوشی های پرچمدار با مشخصات مشابه (اما تراشه های مختلف)، قیمت منطقی است و اصلا گران نیست.

حدود قیمت: 750 دلار

ال جی G7

دیگر از ال جی بعید بود به سراغ کپی پردازی برود، آن هم وقتی خود توانسته بود برای گوشی V30 حاشیه تصویری قابل قبول و زیبا طراحی کند. با این حال به نظر می رسد مشکلات فروش گوشی های ال جی این شرکت را مجبور کرده تا قدم در راه تقلید بگذارد. همانند رندرهایی که در گذشته از ال جی G7 فاش شده بود، این دستگاه به حاشیه نمایشگر همانند آیفون ایکس مجهز می شود. این برش میزبان دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه مکالمه و سنسور نور محیط (ambient light esnsor) است. گفته می شود که در این دستگاه از نمایشگر 6.0 اینچی با نسبت تصویر 19:9 استفاده خواهد شد.

بر اساس این اطلاعات جدید ال جی G7 به نمایشگر M-LCD مجهز می شود. این پنل نسبت به صفحه نمایش های LCD تا 25 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. در حالی که استفاده از نمایشگر M-LCD ایده تازه ای نیست ولی در گذشته این فناوری کارایی مناسبی از خود نشان نداده بود. ال جی اعلام کرده است به علت استفاده از پنل LCD به جای OLED، پرچمدار آینده اش قیمت مناسبی خواهد داشت و البته استفاده از پیکسل سفید باعث افزایش روشنایی نمایشگر می شود.

این پنل ها در حالی که عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهند، هزینه تولید کمتری را نسبت به پنل OLED برای سازنده در پی دارند. در پرچمدار آینده ال جی از ویژگی های هوش مصنوعی استفاده می شود. از دیگر مشخصات ال جی G7 می توان به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد که البته در نسخه پلاس از شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می شود. ال جی برای این محصول خود دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته است که از دریچه دیافراگم f/1.5 بهره می برد.

حدود قیمت: 800 دلار

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها