رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348741

پاسخ لاریجانی به ترامپ: به موقع پاسخ رفتارهایتان را میدهیم

ساعت 24- رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: چند روز پیش رئیس‌جمهور خودشیفته و عقب‌افتاده آمریکا، ایران را تهدید کرد. اما بداند که با این الفاظ و ژست‌های فضاحت‌آور نمی‌تواند بر روی ملت ایران تاثیر بگذارد.

لاریجانی
style="text-align:justify">علی لاریجانی در اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام(ره) گفت: یکی دو روز پیش رئیس‌جمهور خودشیفته و عقب‌افتاده آمریکا ایران را تهدید کرد. آیا تصور می‌کنید با این تهدید روش ملت ایران تغییر می‌کند؟ چرا نمی‌فهمید فکر می‌کنید با این حرف‌های تند ایرانی‌ها را عصبانی می‌کنید؟

وی ادامه داد: ایرانی‌ها شما را می‌شناسند. ملت ایران ملتی باتجربه و صبور است اما باید از غضب صبر آن‌ها بترسید. این تحلیل که فکر می‌کنید با الفاظ و ژست‌های فضاحت‌آور می‌توانید بر روی ملت ایران تاثیر بگذارد، غلط است چون ملت ایران به قرآن تکیه کرده است.

وی تاکید کرد: مانورهای دیپلماتیک شما تاثیری روی اراده ملت ما چه در موضوع هسته‌ای و چه در سایر امور ندارد. ما راهی که امام (ره) برای‌مان طراحی کرده را ادامه می‌دهیم و سنت امام مبنی بر دفاع از مظلوم افتخار می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که در قانون اساسی ما آمده که باید از هر مظلومی در دنیا حمایت شود. این‌که امروز از مردم فلسطین و یمن حمایت می‌کنیم دلیلش آن است که آن‌ها گرفتار یک مشت درنده شده‌اند.

وی خطاب به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گفت: بدانید که رفتارتان را رصد می‌کنیم و به موقع جواب می‌دهیم. این رفتارها و کارهای شما تاثیری در مسیر و اراده ما ندارد. ما همان راه روشنی که امام (ره) در انقلاب پایه‌گذاری کرده است را ادامه می‌دهیم. ملت بزرگ ما به قرآن تمسک کرده و در مقابل رفتارهای گستاخانه شما با استقامت و پایداری می‌ایستد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای دمدمی‌مزاج که هر روز بر روی یک سکه هستند امروز دریوزگی رژیم صهیونیستی را می‌کنند و می‌خواهند رابطه برقرار نمایند که هیچ آینده‌ای پیش روی آن‌ها نیست چون آن‌ها حتی در برابر ابرقدرت‌ها مرتبه‌ای ندارند.

لاریجانی افزود: این‌که کسینجر می‌گوید منابع نفتی منطقه از اعراب برای آن‌ها ارزشمندتر است، دردآور است. چه کردید که این تلقی برای آن‌ها به وجود آمد. اعراب، مسلمان و پیرو رسول‌الله هستند اما برخی از رهبران آن‌ها کارهایی کرده‌اند که آن‌ها را به مسلمانان گستاخ نموده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «تربیت قرآن تربیت استقامت است»، گفت: مسلمانان به قدرت لایزال الهی تکیه می‌کنند. در شرایط فعلی اهل قرآن می‌تواند شرایط دنیای اسلام را تغییر داده و راه روشنی را تعریف کنند تا دیگران مجبور به تبعیت از آن شوند.

وی با اشاره به فرموده‌ای از امام علی(ع) گفت: طبق فرموده امام علی (ع) اگر شرایط دنیا شب تار شد این قرآن است که می‌تواند شب تار را تغییر دهد. لازم است که همه به این وصیت امام علی (ع) توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به فرموده‌ای از امام صادق (ع) اشاره و اظهار کرد: امام صادق (ع) به همه مسلمانان توصیه کرده که هر روز قرآن را گوش دهند و حداقل 50 آیه تلاوت کنند. لازم است به این توصیه عمل کرده و عادت خواندن 50 آیه قرآن در روز را داشته باشیم تا انس با قرآن مستمر باشد. این کار زمان زیادی نمی‌برد.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و تشکر از رئیس اوقاف و وزیر فرهنگ گفت: فرهنگ زیربنای مهمی در توسعه کشور است به طوری که بدون فرهنگسازی توسعه رخ نمی‌دهد. توسعه به بخشنامه‌های دولتی و قانونی نیست. اینها همه ابزار است توسعه در کشورها با اراده مردم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: معمولا نشانه‌های وجود فرهنگ در کشورها را میزان خواندن روزنامه و کتاب عنوان می‌کنند. این‌ها نشانه است اما فکر می‌کنم آموزش‌های قرآنی در بین کارهای فرهنگی نقش برتری دارد. چون در روایات متعدد آمده که جایگاه حاملان قرآن رفیع است. این نشان می‌دهد که راه توسعه واقعی برای کشورها و کمال برای انسان‌ها انس با قرآن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده سایر شاخص‌ها را نفی نمی‌کنم اما باید با رجوع به سنت‌های اسلامی خود بدانیم چه شاخصی می‌تواند یک انسان را در تراز اسلامی تربیت کند. قرآن کتابی است که انسان‌ها را از ظلمات به نور می‌برد و انسان را به کمال می‌رساند. لذا جامعه‌ای می‌تواند به توسعه برسد که با قرآن انس و علفت داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به احادیثی از پیامبر(ص) درباره حاملان قرآن و جایگاه آن‌ها گفت: کسی که تمام قرآن را حفظ کند و حامل قرآن باشد گویا نبوت را در دل خود جای داده و به درجات بالایی از معنویت و فهم حقیقت رسیده است. این یعنی حاملان قرآن بزرگترین نعمت را دارند که عالم به قرآن شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «قرآن کریم تجلی ذات اقدس الهی است»، گفت: کسی که حامل قرآن است نوعی از تجلی خدا را در خود می‌بیند؛ لذا اگر یک انسان بخواهد به حقیقت عالم دست پیدا کند باید به قرآن تمسک بجوید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کشور توسعه واقعی پیدا کند باید به سنت اسلامی‌مان رجوع کنیم. با تمسک به قرآن و مانوس بودن به آن‌ها انسان و جامعه در تراز اسلامی قرار می‌گیرد. اینکه رهبری مکرراً جامعه را به انس با قرآن و یادگیری، حفظ و تعمل در آن توصیه می‌کند به دلیل کیفیتی است که قرآن در سازندگی انسان و جامعه دارد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: بر این اساس اگر بخواهیم کشورمان توسعه پیدا کرده و امت اسلامی پیشرفت کند و از فتنه دور بیفتد باید اهل قرآن باشیم و باور کنیم که رشد واقعی و کمال جامعه از این راه میسر می‌شود. ممکن است مسیرهای دیگر کمک‌کننده باشد اما جوهر اصلی رشد و کمال جامعه میر قرآن است.

لاریجانی با اشاره به طباطبایی یکی از حافظان قرآن گفت: سال‌ها پیش کودکی به نام طباطبایی حافظ قرآن بود که حضورش در هر محافلی همه را تحت تاثیر قرار می‌داد. امروز این نسل در جامعه ما منتشر شده و تعدادی از آقایان و بانوان به قرآن توجه می‌کنند. بر این اساس آموزش و پرورش باید بهترین شیوه ها را برای آموزش قرآن در مدارس توسعه دهد. در نظام‌وظیفه نیز باید آموزش قرآن به نحوی گسترش یابد که در آن دوران ارتقاء معنوی را شاهد باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای خوبی در رادیو و تلویزیون درباره انس جامعه با قرآن صورت گرفته است، گفت: انس جامعه با قرآن باعث پایداری و استقامت می‌شود.

لاریجانی در پایان با اشاره به سالروز واقعه طبس گفت: امروز روز حمله آمریکا به ایران در طبس است که فضاحتی برای کارتر و آمریکا به باور آورد. امام (ره) در آن زمان گفتند که خدا به شن‌ها امر کرد که آمریکا را به این روز بیندازد این یعنی جامعه‌ای که به قرآن تکیه کند کمک‌های الهی هم به سمتش می‌آید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها