رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348782

تیم متحول شده کیروش به دنبال صعود از گروه خود

ساعت 24- بر اساس گزارش «AP»، جام جهانی 2018 می‌تواند سکوی پرتابی برای مهاجم ایرانی AZ آلکمار باشد.

style="text-align:justify"> به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بعد از صعود تقریباً بی‌دردسر تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018، آنها در روسیه کار دشوارتری خواهند داشت. مسیر ایران برای صعود از گروه B و رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی می‌تواند توسط پرتغال، قهرمان اروپا و اسپانیا، قهرمان جام جهانی 2010 به بن‌بست بخورد، اما دلیل خوبی وجود دارد که تیم‌های منطقه ایبریا (اسپانیا و پرتغال) باید محتاط باشند. ایران در 9 بازی اول از 10 بازی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 حتی یک گل هم دریافت نکرد و دارنده قویترین خط دفاعی آسیا تنها در بازی با سوریه در حالی که صعودش به مرحله پایانی جام جهانی قطعی شده بود، دروازه‌اش باز شد.

ایران که برای اولین بار در تاریخ خود برای دو دوره متوالی به جام جهانی صعود می‌کند، به دنبال اولین حضورش در مرحله حذفی این رقابت‌ها آن هم در پنجمن تجربه حضورش در جام جهانی خواهد بود. به گزارش میزان، تیم ملی ایران از زمانی که در جام جهانی 2014 تنها با یک امتیاز به کار خود پایان داد، متحول شده و کارلوس کی‌روشاکنون گزینه‌های بیشتری در هر پست دارد و بیش از نیمی از بازیکنانش تجربه بازی در لیگ‌های خارجی را دارند.

نگاهی دقیق‌تر به تیم ملی ایران:

سرمربی

کارلوس کی‌روش تا کنون موفق به رساندن سه تیم به چهار دوره جام جهاین شده است. این سرمربی باتجربه از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد و این تیم را به جایگاه جدیدی رسانده است. در زمین بازی او تیمی منظم و سازمان‌یافته شکل داده است، تیمی که تهدید هجومی هم دارد.

دروازه‌بانان

علیرضا بیرانوند احتمالاً برای سفر به روسیه انتخاب خواهد شد، دروازه‌بانی که با یک متر و 95 سانتی‌متر قد، به لحاظ فیزیکی حکمرانی می‌کند. او شوت‌گیری قهار است و به پخش کردن توپ به خصوص با پرتاب‌های بلندش با دست معروف است. بیرانوند با تیم باشگاهی خود یعنی پرسپولیس هم روی فرم و شکل خوبی است و تنها مشکلی که هست تجربه پایین او در سطح بین المللی است.

مدافعان

گزینه‌های زیادی برای بازی در خط دفاعی وجود دارد. چهار بازیکن خط دفاعی به خوبی توسط سیدجلال حسینی، مدافع میانی باتجربه ایران رهبری می‌شوند، اما بازیکنان جوانی همچون روزبه چشمی هم اکنون به چشم می‌آیند، این در حالی است که سرعت مدافعان کناری تیم ملی یعنی میلاد محمدی و رامین رضاییان نیز جلب‌توجه می‌کند.

هافبک‌ها

احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه تجربه حضور در جام جهانی و توانایی گلزنی دارند. بازیکنان مستعدی همچون سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس هم می‌توانند انرژی بیشتری به خط میانی ایران بدهند.

مهاجمان

جام جهانی 2018 می‌تواند سکوی پرتابی برای علیرضا جهانبخش برای انتقالی گرانقیمت از تیم AZ آلکمار آن هم پس از رسیدن به صدر جدول گلزنان اردویژه هلند باشد. سردار آزمون هم پس از پنج سال حضور در لیگ روسیه به کشور میزبان جام جهانی عادت کرده است. عملکرد تأثیرگذار اخیر آزمون در تیم روستوف، باعث شده تا حضور او را به تیمی بزرگتر پس از مسابقات جام جهانی 2018 نسبت بدهند. کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی هم مهاجمان گلزنی هستند.

بازی گروهی

ایران در تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) در اولین بازی خود به مصاف مراکش می‌رود و سپس در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد) بااسپانیا دیدار خواهد کرد و پنج روز پس از آن هم در بازی آخرش در مرحله گروهی با پرتغال روبه‌رو خواهد شد.

جام نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها