رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348856

واکنش قطر به عربستان درباره پرداخت هزینه حضور نظامی آمریکا

ساعت24-وزیر خارجه قطر به اظهارات همتای سعودی خود که گفته بود قطر بایستی هزینه حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را بپردازد، واکنش نشان داد.

خبر908
laquo;محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در واکنش به اظهارات «عادل الجبیر» همتای سعودی خود که گفته بود قطر بایستی هزینه حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را بپردازد، تأکید کرد که بحران سوریه مسئولیت جمعی برای جامعه جهانی است.

محمد بن عبدالرحمن در صفحه توییتر خود بر راه‌حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد و نوشت: «سوریه به بدترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است».

وزیر خارجه قطر همچنین تصویری از شرکت‌کنندگان در کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه را در صفحه توییتر خود قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الجبیر گفته بود که با توجه به سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی وی، قطر بایستی هزینه حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را بپردازد و نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کند.

الجبیر گفته بود که بهتر است این کار قبل از لغو حمایت آمریکا از قطر انجام شود زیرا در صورت خروج پایگاه آمریکا از قطر، دوحه یک هفته هم دوام نمی‌آورد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها