رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348885

تلاش دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور

ساعت24-وزیر نیرو گفت: تلاش خواهیم کرد ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور را افزایش دهیم

خبر908
رضا اردکانیان در مراسم افتتاح دو واحد نیروگاه داریان در استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت ۸۰ هزار مگاواتی نیروگاه های کشور، افزود: هر مقدار بتوانیم ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی و تجدید پذیر کشور را افزایش می دهیم.

وزیر نیرو افزود: این نیروگاه‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید انرژی پاک در کشور، به حفظ محیط زیست هم کمک می کند. اردکانیان پروژه سد و نیروگاه داریان را یک پروژه عظیم و اثرگذار در اقتصاد کشور و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست.

وزیر نیرو با بیان اینکه این پروژه(سد داریان) ظرفیت تنظیم سالانه حدود ۱۴۰۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه آن در ظرفیت کامل توان تولید ۲۱۰ مگاوات برق را دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه در منطقه پیچیده و صعب العبوری اجرا شد و موانع فنی فراوانی سر راه اجرای آن بود.

به گفته این مسئول پروژه سد و نیروگاه داریان توسط نیروهای متخصص داخلی اجرا شده و عمده تجهیزات شامل ژنراتور، توربین و...‌ آن تولید داخل است.

اردکانیان اعتبار هزینه شده برای سد و نیروگاه داریان را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم نتیجه این پروژه در تامین آب شرب، صنعت وکشاورزی برای مردم مشهود باشد.

وی گفت: این پروژه در زمان ساخت وبهره برداری ظرفیت اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده و تلاش می کنیم از نیروهای بومی بیشتر در آن استفاده شود.

وزیر نیرو درباره طرح بلندمدت آبرسانی شهر پاوه نیز عنوان کرد: بخش زیادی از کار این طرح انجام شده و مشکل فنی سر راه اجرای آن نیست و تنها مشکل تامین منابع مالی است که امیدواریم هرچه زودتر حل شود.

وی گفت: سفر بعدی من در سال جاری به این منطقه برای افتتاح پروژه آبرسانی بلندمدت پاوه خواهد بود و امیدواریم رضایت مردم حاصل شود.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها