رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 348904

پیش‌نویس آیین‌نامه ساماندهی قراردادهای موقت تهیه شد

ساعت24-معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه پیش‌نویس آئین‌نامه تعیین حداکثر مدت موقت برای مشاغل غیرمستمر خبرداد.

احمد مشیریان در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین اقدامات برای تدوین آیین نامه تعیین حداکثر مدت قرارداد موقت برای مشاغل غیرمستمر به استناد قانون کار، گفت: طبق تبصره یک ماده ٧ قانون کار مصوب ١٣٦٩ مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت کار مکلف به تعیین حداکثر مدت موقت برای کارهای دارای ماهیت غیرمستمر شد؛ اما با وجود گذشت حدود ٢٨ سال از تصویب این قانون این تبصره از قانون کار همچنان معطل مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین امنیت شغلی کارگران و تاکید وزیر کار فرایند تدوین آیین نامه ساماندهی قراردادهای موقت برای این نوع مشاغل از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این موضوع در چندین جلسه کارگروه تدوین آیین نامه ها ذیل شورای عالی کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت، پیش نویس آیین نامه مربوط به تبصره یک ماده ٧ قانون کار در خصوص ساماندهی قراردادهای موقت مشاغل غیرمستمر تهیه شد.

مشیریان با بیان اینکه آیین نامه مذکور به زودی نهایی می شود، گفت: در ماه های پایانی سال گذشته و همچین روزهای نخستین سال جاری، به دلیل فشردگی مذاکرات دستمزد برگزاری جلسات کارگروه تدوین آیین نامه ها برگزار نشد؛ اما بعد از اتمام هفته کارگر نهایی کردن پیش نویس آیین نامه تعیین حداکثر مدت موقت برای مشاغل غیرمستمر در جهت تأمین امنیت شغلی نیروی کار در دستور کار قرار می گیرد.

معاون وزیر کار در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی قراردادهای موقت مشاغل مستمر نیز گفت: تبصره یک ماده بر قراردادهای کار در مشاغل غیرمستمر تاکید دارد؛ اما موضوع ساماندهی قراردادهای کار کارگران مشاغل مستمر باید در جلسات با حضور وزیر مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در تبصره یک ماده ٧ قانون کار آمده است: حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها