رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 351243

حتی به یک کیلومتری این درخت هم نزدیک نشوید!

ساعت 24-درختان همیشه یکی از زیباترین جلوه های طبیعتند و هر جا که درخت باشد سرسبز است و خوش آب و هوا. اما این بار می خواهیم درباره ی درختی متفاوت حرف بزنیم، درختی که آنقدر خطرناک است که هیچ کس جرات نزدیک شدن به آن را ندارد! اسم این درخت حتی در کتاب گینس هم ثبت شده و شهرت جهانی پیدا کرده است.

2
div>

فکر می کنید درختی که درباره ی آن حرف می زنیم چه ویژگی هایی دارد که به ترسناک ترین و خطرناک ترین درخت دنیا معروف شده است؟

درخت عجیب

می خواهیم درباره ی درختی به اسم مانچینیل (Manchineel) حرف بزنیم درختی که همه ی قسمت هایش سمی است و لقب خطرناک ترین درخت دنیا را به دست آورده است. مطمئنا این درخت خاص و منحصربفرد است برای همینه که فقط در سواحل آمریکای مرکزی و کارائیب پیدا می شود و در بلندترین حالت ۱۵ متر ارتفاع دارد.

جالبه بدانید که این درخت حتی میوه ای به اسم سیب مرگ دارد که سبز رنگ است و ظاهری شبیه سیب دارد اما اصلا طعم و یا خواص سیب را ندارد و فرقش با سیب از زمین تا آسمان است! با اینکه این میوه ظاهر جذاب و طعم شیرینی دارد اما خوردن حتی تکه ی کوچکی از آن باعث خارش و التهاب لب ها و دهان می شود و ناراحتی هایی مثل ورم ممعده، خونریزی و مسدود شدن راه های تنفس را به همراه دارد پس بی دلیل نیست که گاهی در زیر این درختان میوه های زیادی افتاده که هیچ کسی از ترس به آن ها دست نمی زند!

میوه درخت

به غیر از میوه، حتی شیره ی این درخت هم سمی ست فقط کافیست بخشی از درخت بریده شود تا شیره ی آن به بیرون بزند، حالا در صورت تماس بدن با این شیره التهاب های شدید پوستی به وجود می آید که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. حتی سوزاندن این درخت هم خطرناک است چون در دود آن هم اثراتی از شیره هست و در صورتی که این دود به پوست و بدن بخورد باز هم باعث مشکلات و التهاب پوستی می شود. خدا نکند که شیره و یا حتی دود سوزاندن این درخت به چشم برخورد کند در این صورت ممکن است که چشمان از بین برود و شخص کور شود!

ممکن است کسی در روزهای بارانی بخواهد در زیر این درخت پناه بگیرد در این صورت یکی از خطرناک ترین کارهای عمرش را مرتکب شده است! همین که قطره های باران به بدنه و برگ های این درخت بخورند به ماده ای سمی تبدیل می شوند که اگر با پوست برخورد کنند دوباره همان ماجرای تکراری آلرژی های پوستی شروع می شود. جالبه بدانید که بومیان کارائیب که به خطرناک بودن این درخت پی برده بودند از آن برای شکنجه استفاده می کردند! آن ها برای زجر کش کردن افراد آن ها را با طناب به تنه درخت می بستند تا فرد با تماس همیشگی این سم ها به بدنش آهسته آهسته بعد از چند روز به کام مرگ فرو رود.

خطرناک ترین درخت دنیا

این درخت در گذشته فواید زیادی برای مردمان بومی این منطقه داشت مثلا همین که جنگ و درگیری اتفاق می افتاد آن ها برای اینکه تیرهای خود را سمی کنند از شیره ی این درخت کمک می گرفتند و یا برگ این درخت را در منابع آبی دشمن می ریختند تا به این ترتیب آن ها را مسموم کننند و از بین ببرند. حتی حیوانات هم به خطرناک بودن این درخت پی برده اند و به شعاع چند کیلومتری آن هم نزدیک نمی شوند! اما نکته ی جالب نوع خاصی از خرچنگ همین منطقه است که آزادانه میوه ی این درخت را می خورد بدون اینکه تحت تاثیر عواقب خطرناک آن قرار بگیرد! انگار سم این درخت هیچ تاثیر بدی بر روی این خرچنگ نمی گذارد.

اگر از اینکه یک همچین درختی در طبیعت هست نگران شده اید باید بدانید که تعداد این درخت در دنیا خیلی کم است و در معرض نابودی قرار دارد. در هر جایی هم که این درختان وجود داشته باشند تابلوهای هشداری گذاشته شده تا گردشگران با دیدن آن ها به این درختان نزدیک نشوند. حتی گاهی بر روی تنه ی این درختان یک ضبدر قرمز را می بینید که در این صورت باید فورا پا به فرار بگذارید!

عجیب ترین درخت ها

حتی ماشین هایی که در نزدیکی این درخت پارک هستند هم از خطرات آن در امان نیستند چون در این شیره ترکیباتی هست که حتی می تواند رنگ بدنه ی این اتومبیل ها را دستخوش تغییرات زیادی کند. شاید بگویید با پوشیدن لباس های محافظ و حتی دستکش به این درخت نزدیک می شوید و به آن دست می زنید اما اصلا دلتان را به لباس های محافظ خوش نکنید! چون اگر شاخه ای قطع شود و شیره ی آن به پوست شما برخورد کند باعث بروز التهاب های دردناکی می شود که تحمل آن خیلی سخت است!

تا به حال فکر می کردید که همچین درختی در دنیا وجود داشته باشد؟ آیا نمونه ای از این درختان خطرناک را می شناسید اگر اینطور است نام آن ها را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها