رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 351595

دلار جهانگیری همان 4200 تومان است

«دلار کیهان» رکورد زد: 7200 تومان

ساعت24-در حالی که روز یکشنبه گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد عدد و رقم‌های ارایه شده از سوی برخی رسانه‌ها برای هر دلار واقعیت ندارد.

شریعتمداری
روزنامه کیهان منتقد افراطی دولت دوازدهم که حتی افتادن یک برگ درخت را به «برجام» نسبت می‌دهد در تیتر یک خود قیمت هر دلار امریکا را 7200 تومان اعلام کرد. کیهان تیتر زده است که «اگر برجام را آتش‌ می‌زدیم قیمت هر دلار به 7200 تومان نمی‌رسید.» به این ترتیب نگاه این روزنامه و هواداران این خط همانند همه روزها و ماه‌های پس از مصالحه بزرگ، هر رویداد منفی را به این پدیده نسبت داده‌اند. افزایش قیمت دلار در بازار آزاد را که به گمان دولت دوازدهم وجود خارجی ندارد را نیز به برجام نسبت داد.

در خبر این روزنامه آمده است: بر اساس مشاهده‌های میدانی روز گذشته (یعنی یکشنبه) علی‌رغم اینکه قیمت دلار بر روی تابلوی صرافی‌های خیابان فردوسی 4200 تومان قیمت‌گذاری شده است اما به قیمت 7200 تومان به فروش می‌رسد. این افزایش ناگهانی قیمت دلار در حالی است که در روزهای گذشته در بازار آزاد تهران هر دلار 6200 تومان به فروش می‌رسید... اکنون در شرایطی که نرخ دلار سر به فلک گذاشته و اوضاع اقتصادی کشور نیز به مرحله‌ای رسیده که روزانه شاهد اعلام برائت حامیان دولت از انتخابات سال گذشته‌شان هستیم...

با توجه به اینکه دولت باور دارد نرخ 4200 تومان برای هر دلار امریکا نرخ مناسبی است، تفاوت قیمت حدود 70 درصدی تیتر کیهان معناداراست. واقعیت این است که منتقدان افراطی دولت از هر رخدادی برای تضعیف و از صحنه بیرون کردن رقیب خود استفاده می‌کنند اما از سوی دیگر دلار 4200 تومانی نیز بسیار کمیاب است. محاصره دلار به وسیله عرضه و تقاضای دولتی و شرایط سیاسی خاص موجب شده است شهروندان از هر مسیر و از هر راهی که بتوانند اقدام به خرید دلار و حتی سکه می‌کنند.دولت باید بتواند اعتماد شهروندان را جلب کند و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه بخشی از شرایط و ناگفته‌ها برای مردم باز شود.

وقتی رییس کل بانک مرکزی در جمع گروهی از نمایندگان مچلس می‌گوید من الان نمی‌توانم همه واقعیت‌ها را بیان کنم و این را با صدای بلند می‌گویدمعلوم است که شهروندان حرف‌های دیگر او را نیز باور نمی‌کنند. باید معلوم شود که آیا دولت می‌تواند و می‌خواهد بازار ارز را به حالت عادی برگرداند یا نمی‌تواند. تفاوت معنادار دلار 4200 تومان حتی با 6200 تومان که حالا نقل همه محافل است را باید جدی گرفت. آخرین بارقه‌های امیدواری مردم به توان ساماندهی دولت را نباید با اطلاعات غلط یا نگفتن همه واقعیت‌ها بر باد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها