رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 353093

تخصیص 5 درصد از سهمیه کنکور به دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده

ساعت 24-معاون وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 5 درصد از سهمیه کنکور به دانش‌آموزان مناطق زلزله زده خبر داد.

کنکور
مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دوره آموزشی فرهنگی جامع کنکور ویژه دانش‌آموزان استان کرمانشاه اظهار کرد: هرچند زلزله آثار مخربی دارد و در استان کرمانشاه 78 مدرسه با ظرفیت 415 کلاس درس را نابود ساخت اما از سوی دیگر شاهد جلوه‌های نوع دوستی و ایثار هموطنان‌مان در مناطق زلزله‌زده بودیم.

وی ادامه داد: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه و حسب دستور و تأکید وزیر آموزش و پرورش، سازمان مدارس غیر دولتی با همکاری سایر معاونین حوزه، ستادی را تشکیل داد و تلاش‌های خود را برای حل مشکلات دانش‌آموزان مناطق آسیب دیده آغاز کرد.

وی از توزیع 51 هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: حضور اساتید آموزشی و مشاورین در کرمانشاه و برگزاری کلاس‌های درس، ارائه آموزش‌های الکترونیکی با توزیع تبلت و لپ‌تاپ بین دانش‌آموزان و برگزاری دوره آموزشی_فرهنگی جامع کنکور ویژه دانش‌آموزان پیش دانشگاهی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده غرب کشور بود.

زینی‌وند از ایجاد رشته تحصیلی دانشگاهی پر طرفدار در کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با آموزش عالی 5 درصد از سهمیه کنکور به دانش‌آموزان مناطق زلزله زده اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این سهمیه تا 3 سال متوالی آینده برای دانش‌آموزان مناطق زلزله زده لحاظ می‌شود اما آموزش و پرورش به دنبال افزایش این سه سال است.

شایان ذکر است با هدف تقویت علمی دانش‌آموزان و ممانعت از بازماندن دانش‌آموزان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث، گیلانغرب، کرند و گهواره، دوره آموزشی -فرهنگی با همت حوزه ستادی و اداره کل آمورش و پرورش تهران به مدت یک هفته برای 500 نفر از دانش‌آموزان پیش دانشگاهی پسر مناطق زلزله‌زده در اردوگاه فرهنگی شهید باهنر تهران برگزار شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها