رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 353157

این جزیره فقط یک خانه دارد!+تصاویر

ساعت 24-شبه جزیره وستمن، در نزدیکی بخش های جنوبی ایسلند از مجموعه ای از جزایر زیبا تشکیل شده که در میان آن ها جزیره ای جذاب به اسم جزیره الیدای (Elidaey) به چشم می خورد. اگر گذرتان به این جزیره ی کوچک بیفتد در میان مراتع سرسبز یک عدد خانه نظرتان را جلب می کند! این کلبه ی اسرارآمیز از دیگر نقاط دنیا دور افتاده است و همین موقعیت عجیب باعث شده که دیگران درباره صاحب این خانه داستان ها و سناریوهای زیادی به هم ببافند!

8
div itemprop="text">
خانه ی عجیب جزایر وستمن

به دورافتاده ترین خانه ی دنیا خوش آمدید! به راستی چرا این خانه تک و تنها در این جزیره ساخته شده است؟ اهالی این خانه دارو و یا مواد غذایی روزانه شان را از کجا تامین می کنند؟ بعد از اینکه عکس های این خانه ی دور افتاده در شبکه های اجتماعی دست به دست شد سوال ها و داستان های پشت سر این خانه هم بیشتر و بیشتر شد!

خانه ای دور افتاده در میان علفزارهای سرسبز که در احاطه ی دریای لاجوردی قرار گرفته و ذهن همه را با این سوال مشغول می کند که چه کسی در این منطقه زندگی می کند. این جزیره ی دورافتاده داستان و همینطور تاریخی جذاب دارد که ریشه ی آن ها مربوط به صدها سال پیش است.

این جزیره فقط یک خانه دارد!

حدود ۳۰۰ سال پیش ۵ خانواده ی مختلف راهی این جزیره شدند که از طریق ماهی گیری، پرورش گاو و شکار طوطی دریایی روزگار می گذراندند. خوشبختانه به خاطر چراگاه های سرسبزی که در این جزیره هست گاوها هیچ مشکلی بابت غذا نداشتند و خانواده ها می توانستند بدون هیچ مشکلی از آن ها تغذیه کنند. اما این خانواده ها در این خانه ای که امروز در این جزیره هست زندگی نمی کردند و محل زندگی شان تعدادی پناهگاه موقتی بود. چند سالی گذشت تا اینکه در حوالی دهه ۱۹۳۰ همه ی کسانی که در این جزیره بودند بعد از اینکه فهمیدند فرصت های این جزیره ی دورافتاده در جاهای دیگر هم پیدا می شود اسباب و اثاثیه شان را جمع و جزیره را ترک کردند.

تنها چیزی که در هیچ جایی به جز این جزیره به دست نمی آمد شکار طوطی دریایی بود! اما فکر اینکه در بخش های پر جمعیت ایسلند می توان کار و کاسبی بهتری رقم زد اهالی این روستا را وادار کرد تا تصمیمی سخت بگیرند و برای از سر گرفتن یک زندگی تازه این جزیره را برای همیشه ترک کنند.

دورافتاده تین خانه دنیا

اهالی به امید زندگی بهتر این جزیره را تک و تنها رها کردند! البته نه به مدت طولانی! به عکس های این جزیره نگاه کنید! چه کسی می تواند در این جزیره ی دورافتاده دوام بیاورد؟! درسته که چشم اندازهای آن باشکوه است اما خانه ای که در آن قرار دارد خیلی ها را کنجکاو کرده که در این خانه چه کسی زندگی می کند و آن فرد چطور می تواند در شرایط خاص این جزیره دوام بیاورد؟

با اینکه کسی در این جزیره زندگی نمی کند اما اطرافش حصارکشی شده و همین مورد آن را اسرار آمیز تر کرده است! شایعات زیادی پشت سر این خانه وجود دارد مثلا اینکه یک میلیارد خجالتی در این خانه زندگی می کند و یا اینکه این خانه متعلق به خواننده ی معروف ایسلند است چون این خواننده در جزیره ی دیگر ایسلند هم خانه دارد که اتفاقا اسم آن خانه هم مثل همین است. هیچ کدام از شایعاتی که درباره ی این خانه گفته می شود به نظر واقعی نمی آید چون داستان واقعی دیگری پیرامون این خانه وجود دارد.

جزایر دور افتاده ایسلند

اما بگذارید داستان واقعی این خانه را تعریف کنیم: این خانه پناهگاهی برای انجمن شکار محلی است، به بیان ساده تر اعضای این انجمن در زمان هایی که از شکار طوطی دریایی برمی گردند برای استراحت به این خانه می روند. فقط کسانی حق ماندن در این خانه را دارند که از اعضای انجمن شکارچیان و یا از دوستان آن ها باشند. اما حتی اگر به داخل این خانه ی جادویی هم نروید می توانید با قایق به نزدیکی آن بروید و از دور آن را تماشا کنید.

این خانه در سال ۱۹۵۳ توسط انجمن شکار ساخته و به خانه ی شکار معروف شد. در این خانه خبری از امکاناتی مثل برق، آب لوله کشی و البته اینترنت نیست ولی علی رغم بی بهره ماندن از امکانات مدرن، مخزنی برای شنای آب گرم دارد. در داخل این خانه سیستم جمع آوری آب باران تعبیه شده که آب مورد نیاز آشپزی، شنا و آشامیدن را تامین می کند.

الیدای با مساحت ۰٫۴۵ کیلومتر مربع سومین جزیره ی بزرگ ایسلند است و به نظر می آید که حدود ۵ تا ۶ هزار سال پیش در اثر فوران آتشفشان شکل گرفته است و به راحتی از سواحل ایسلند با قایق قابل دسترسی است. در سراسر این جزیره به غیر از این خانه، فقط تعدادی چارپا و پرنده های دریایی به چشم می خورند که برای لانه سازی به این محل می روند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها