رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 353256

برای داشتن کلیه سالم این کارها را انجام ندهید

ساعت 24-به طور کلی وجود کلیه ها برای سلامت ما بسیار مهم است بله ، کلیه ها مسئول زدودن همه سموم زیان آور از بدن هستند و همچنین سبب تمیزی اندام و ازبین بردن سموم اند. اندازه کلیه کوچک اما عملکرد آن عامل بسیار مهمی در بدن است

کلیه
an dir="RTL"> شما باید به همه مشکلات کلیوی توجه ویژه داشته باشید و مداوای جدی انجام دهید . بر اساس اخرین امارگیری در امریکا تقریبا 20،000،000امریکایی مبتلا به مشکلات کلیوی هستند . بهترین راه درمان برخی مشکلات کلیوی یافتن علت اصلی بیماری است و احتمالا بیشترین دلیل رایج بیماری دیابت و فشار خون بالاست و همچنین ممکن است به دلیل برخی اختلال ژنتیکی بیماری کلیوی دیده شود . مثلا ممکن است یکی از افراد خانواده شما با عدم مصونیت یا مشکل کلیوی روبرو باشد .

بدون کلیه بدن شما قادر نیست :

حفظ تعادل در گردش خون

حفظ میزان سطح آب و مواد معدنی در حد مناسب

استفاده از ویتامین د و تقویت استخوان ها

کمک به ساخت سلول های قرمز خون و تامین اکسیژن لازم برای سلول ها

حذف مواد شیمایی و سموم و مواد زاید از بدن که در نتیجه مراحل گوارش و داروها و فعالیت های فیزیکی حاصل می شود

اولین نشانه های نارسایی کلیه

-خستگی و ضعف

- دفع ادرار دردناک و سخت

-ادرار کف آلود

- ادرار تیره رنگ ( خون در ادرار)

-نیاز به دفع ادرار ( بخصوص شب ها )

- چشمان پف کرده

- افزایش تشنگی

1- نارسایی دریافت آب

اگر به اندازه کافی آب ننوشید ، کلیه شما شروع به نارسایی می کند . می دانیم یکی از عملکرد اصلی کلیه جریان سریع مواد زاید از بدن و تنظیم مواداست . بنابراین اگر شما آب کافی ننوشید جریان خون در کلیه کاهش می یابد و در نتیجه سبب کاهش توانایی کلیه در خارج کردن سموم از بدن شده و موجب انباشت سموم در بدن می شود . شما باید در روز حداقل 10 تا 12 لیوان آب بنوشید . این مقدار آب برای عملکرد بهتر این اندام حیاتی کافی است .

2- مصرف زیاد قهوه

قهوه کم مصرف کنید زیرا کافیین فراوان موجود در قهوه سبب فشارخون بالا و کارکرد بیشتر کلیه ها و آسیب به آنها می شود و در طولانی مدت نتیجه جدی را به دنبال خواهد داشت . نتایج مطالعات جدید ارتباط بین مقدار کافئین زیاد قهوه و سنگ کلیه را نشان می دهد زیرا کافئین سبب دفع بیشتر کلسیم از ادرار می شود . مصرف مناسب باید یک تا دو فنجان قهوه و سه فنجان چای در روز باشد .

3-مصرف زیاد نمک

خانم ها و آقایان شما باید از خوردن نمک اجتناب کنید چراکه نمک سبب آسیب جدی به کلیه می شود و به طور کلی سلامت شما را به خطر می اندازد .سوخت و ساز کلیه ها از غذاهای مصرفی در حدود 95 درصد سدیم را شامل می شود کارکرد بیش از حد کلیه سبب اختلال می شود وبا مصرف سدیم زیاد کلیه سخت تر کار می کند تا بتواند مواد زاید را دفع کند و در نتیجه عملکرد کلیه کاهش پیدا می کند و آب در بدن باقی می ماند از طرف دیگر آب باقی مانده در بدن سبب افزایش فشار خون شده و وضعیت کلیه وخیم تر می شود .

4- استفاده از الکل

استفاده از الکل سبب مشکلات جدی در کلیه می شود . مقدارزیاد الکل سبب ته نشین شدن اسید اوریک در لوله های کلیه شده و لوله های کلیه مسدود می شود و نارسایی کلیه را به دنبال دارد .مصرف زیاد الکل سبب کم آبی بدن می شود و برعملکرد طبیعی کلیه تاثیر می گذارد .

5- بی خوابی

متخصصان می گویند ، بزرگسالان باید 6 تا 8 ساعت خواب داشته باشند کمبود خواب در طولانی مدت مشکل آفرین خواهد بود . هنگامی که شما می خوابید اندام های بدن ترمیم می شوند اما کمبود خواب مانع انجام مرحله ترمیم اندام هاست و همین سبب آسیب به کلیه و سایر اندام های بدن می شود .با داشتن عادت های سالم خواب و توازن در استراحت عملکرد کلیه عالی خواهد شد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها