رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 353475

اظهارات نگران‌کننده بازرس ایاف‌سی‏ در ایران

ساعت24-شکایت‌های زیادی از استقلال، پرسپولیس و تراکتور دریافت کرده‌ایم.

ماهاجان واسودوان هندی، رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای ای‌اف‌سی‏ به ‏همراه خانم ون مین از مالزی که یکی از مسئولان این دپارتمان است برای بررسی مدارک 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و ‏تراکتورسازی به ایران سفر کرده‌اند. ‏ماهاجان واسودوان بعد از نشست صبح یک‌شنبه با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران گفت‌وگویی با سایت ‏سازمان لیگ انجام داده است.

همانطور که در شماره روز گذشته خراسان ورزشی خواندید بازرسان ای‌اف‌سی در یک اقدام غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده آدرس ایمیلی را برای طرح شکایت در اختیار شاکیان 3 باشگاه بزرگ ایران قرار داده‌اند و طبق پیش‌بینی خراسان ورزشی این اقدام با استقبال طلبکاران 3 باشگاه مذکور همراه بوده است.

رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای ای‌اف‌سی‏ در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ عنوان کرده که ایمیل‌های زیادی را از سوی طلبکاران 3 باشگاه دریافت کرده‌اند: «در این مرحله از سفر به ایران تمرکز ما فقط روی این 3 باشگاه است و می‌خواهیم بدانیم که بحث مالی و عدم بدهی‌های این 3 باشگاه چگونه است زیرا شکایت‌های زیادی از این باشگاه‌ها در خصوص بدهی دریافت کرده‌ایم. ما به دنبال این هستیم تا بدانیم چقدر از این بدهی‌ها مربوط به زمانی بوده که مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها صادر شده است.‏»

سربازرس ای‌اف‌سی‏ در خصوص احتمال محرومیت باشگاه‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «در این مورد فقط می‌توانم بگویم که ابتدا اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم و بعد این اطلاعات را به کمیته تحقیق و توسعه ای‌اف‌سی‏ ‏می دهیم و آن‌ها نتایج را بررسی و اعلام خواهند کرد.»

با توجه به اظهارات ماهاجان واسودوان به نظر می‌رسد باشگاه‌های ایرانی با یک چالش جدی مواجه شده‌اند؛ چالشی که در بدترین حالت می‌تواند به حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا هم منجر شود.

در صورتی که مدارک مالی ارایه‌شده توسط 3 باشگاه با شکایت‌های تایید شده از سوی ای‌اف‌سی مطابقت نداشته باشد، باشگاه‌های ایرانی در مرحله راستی‌آزمایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مشکل خواهند خورد و احتمالا با ابطال مجوز حرفه‌ای از حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باز خواهند ماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها