رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354224

پنج عامل تاثیر گذار بر وزن

ساعت 24-مقابله با چاقی بیشتر از رسیدن به قدرت مطلق زمان بر است . بر اساس نتایج تحقیقات جدید در بریتانیا پنج عامل می تواند تاثیر مستقیم بر وزن داشته باشد

وزن

پروفسور " تم اسپکتر" در بریتانیا به مدت 25 سال ، مطالعاتی برروی یک جفت دوقلو که اختلاف وزن قابل توجهی داشتند( 41کیلوگرم ) ، انجام داد. وی می گوید میکروب ها دلیل اختلاف وزن این دوقلوها بوده است . موجودات ریزی که روی روده زندگی می کنند .

وی گفت مطالعه بر روی 500 نفر با الگوی مشابه با تنوع بیشتر و افراد لاغرتر انجام شده است . اگر شما وزن زیادی دارید میکروب های موجود به نسبت وزن شما متعدد نیستند . داشتن رژیم غذایی غنی با منابع مختلف فیبر می تواند میکروب های بیشتر و متنوع تری در روده ها تولید کند .

ژن ها

دانشمندان در دانشگاه کمبریج در بریتانیا معتقدند تنوع در ژن هایی که ما به ارث می بریم 40-70درصد روی وزن ما تاثیر دارند. ژن های مخصوصی بر اشتهای فرد، انتخاب نوع غذا ، و چگونگی سوزاندن کالری تاثیر دارند .

ژنی به نام (MC4R)کار گرسنگی و اشتها را در مغز به عهده دارد . درحدود یک در هزار نفر نوع معیوب این ژن را دارا هستند که افزایش گرسنگی و همچنین هوس خوردن غذاهای چرب را سبب می شود .

زمان اهمییت دارد

جیمز براون ، متخصص چاقی می گوید : هر چه دیرتر بخوریم احتمال داشتن اضافه وزن بیشتر می شود . وی اضافه کرد بدن ما در طول روز بیشتر از طول شب کالری بدن را بطور موثر کنترل می کند

با توجه به سبک زندگی پر مشغله جاری ، وزن ما مختلف است . خوردن غذاهای سالم ، پروتئین ، صبحانه مقوی و چرب و همچنین کربوهیدرات شما را تا ساعت های طولانی سیر نگه می دارد و یک ناهار مغذی همچنین شام سبک تری را خواهید داشت .

نیرنگ مغز شما

"هیوگو هارپر" دانشمند رفتار گرا راههایی را پیشنهاد می کند که به جای حساب کردن کالرهایی که مصرف می کنید بطور ناخودآگاه بیشتر تغییر در خوردن بوجود می آورد.

مثلا دور کردن خوراکی های وسوسه انگیز بیشتر از اراده هوشیارانه شما در این راه تاثیر دارد بنابراین به جای تنقلات و نوشیدنی های خوراکی ظرفی از میوه و خوراکی های سالم روی میز آشپزخانه قرار دهید .

وی پیشنهاد کرد : به جای اینکه همه غذاهای موردعلاقه را حذف کنید غذاهای مورد علاقه کم کالری را جایگزین کنید مثلا مصرف پروتئین را پنج تا ده درصد کم کنید.

تغییر در هورمون ها

جراحی باریا تریک ( جراحی که تغییر در دستگاه گوارش فرد ایجاد می شود ) که موثرترین درمان چاقی است ، سبب افزایش هورمونی می شودکه فرد احساس سیری کند در حالی که احساس گرسنگی در فرد را کاهش می دهد .

محققان درکالج امپریال لندن ، هورمون های روده ای را ایجاد کردند که سبب تغییرات اشتها می شود و از این هورمون برای یک آزمایش بالینی جدید استفاده می کنند .

مخلوطی از سه هورمون به صورت تزریق روزانه به مدت 4 هفته به بیماران داده می شود .نتایج بدست آمده امیدوار کنند ه بوده است و بیماران در 28 روز بین 1 تا 7 کیلوگرم وزن کم کرده اند

اگر بی ضرر بودن دارو ثابت شود تا زمانی که بیمار به وزن مناسب برسد از دارو استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها