رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354408

آمار استثنایی الماس سیاه استقلال/ تیام بهتر از عنایتی، مجیدی و برهانی

ساعت24-مامه تیام؛ شاید بتوان بازی استقلال و ذوب‌آهن را در همین یک نام خلاصه کرد. بازیکنی که همان‌قدر که نبودش در بازی رفت به چشم آمد، حضورش در بازی برگشت دیده شد.

مامه تیام؛ شاید بتوان بازی استقلال و ذوب‌آهن را در همین یک نام خلاصه کرد. بازیکنی که همان‌قدر که نبودش در بازی رفت به چشم آمد، حضورش در بازی برگشت دیده شد. تیام با اولین هت‌تریک خود با پیراهن استقلال یکی از شیرین‌ترین اتفاقات فصلش را تجربه کرد. تیام بازیکن سنگالی استقلال که در مدت زمان کوتاه حضورش در این تیم موفق به زدن ۹ گل شده بود، در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، روز پرفروغی را پشت سر گذاشت و با زدن ۳ گل، هم رکورد بهترین گلزن خارجی باشگاه استقلال را به نام خود ثبت کرد و هم نقش مهمی در صعود تیمش به مرحله یک‌چهارم نهایی داشت. مامه‌تیام اکنون با ۱۲ گل زده به عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال شناخته می‌شود.

حالا کاملا درک می‌کنیم که چرا کادر پزشکی استقلال تلاش زیادی برای رسیدن تیام به بازی برگشت مقابل ذوب‌آهن کردند چون او ثابت کرده که به معنای واقعی کلمه، برای استقلالی‌ها، نعمت محسوب می‌شود. او در جام حذفی یک بازی کرد که گل قهرمانی آبی‌ها را به ثمر رساند. در لیگ هم 4 گل در ۶ بازی آمار خوبی برای این مهاجم محسوب می‌شود اما شاهکار او به لیگ قهرمانان مربوط می‌شود که در ۶ بازی‌ ۷ گل زده تا در ۱۳بازی، 12 گل برای تیمش زده باشد. در بازی مقابل ذوب‌آهن تیام از لحظه‌ای که پشت ضربه پنالتی قرار گرفت، مشخص بود که انگیزه زیادی برای گلزنی در این مسابقه دارد و با همین روحیه خوب به زیبایی رشید مظاهری را فریب داد و بازی را یک- صفر کرد.

این اما تازه شروع هنرنمایی مهاجم سنگالی سابق یوونتوس بود. اوج به رخ کشیدن توانایی تیام وقتی بود که او از یک توپ مرده پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن فرصتی استثنایی برای خودش ساخت و با شوتی دیدنی و تماشایی که روی پای چپش نشسته بود، کات فوق‌العاده‌ای به توپ داد و یکی از بهترین گل‌های سال فوتبال جهان را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. گلی که به عقیده برخی کارشناسان می‌تواند کاندیدای اول زیباترین گل لیگ قهرمانان آسیا تاکنون باشد.

درست در لحظاتی که هواداران استقلال بابت کنترل بازی توسط تیم‌شان در اوایل نیمه دوم ناراضی بودند و استرس زیادی بابت گل خوردن داشتند، تیام یک‌بار دیگر خودی نشان داد و روی پاس رو به عقب وریا غفوری در محوطه جریمه صاحب موقعیتی فوق‌العاده شد. فرصتی که برای تیام با بغل پا گل کردنش طبیعی به نظر می‌رسد. این توپ هم خیلی راحت از کنار پای رشید مظاهری به تور دروازه ذوب‌آهن چسبید تا رکوردی بی‌نظیر در کارنامه این مهاجم آفریقایی به ثبت برسد.



عملکرد فوق‌العاده تیام باعث شده تا او در کمترین مدت زمان ممکن نام خود را بین رکوردداران تاریخ باشگاه استقلال ببیند. تیام با 7 گل زده، حالا درکنار علیرضا نیکبخت و علیرضا اکبرپور سومین گلزن برتر تاریخ استقلال در رقابت‌های آسیایی است و فقط یک گل دیگر نیاز دارد تا خود را به رکورد غلامحسین مظلومی و صمد مرفاوی برساند. بهترین گلزن تاریخ استقلال در بازی‌های آسیایی فرهاد مجیدی با 14گل زده است و شاید اگر تیام در استقلال بماند، شکستن این رکورد هم برای او دور از دسترس نباشد.

بهترین گلزنان تاریخ فوتبال باشگاه استقلال در لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا غلامرضا عنایتی با 58 گل، فرهاد مجیدی با 56 گل و آرش برهانی با50 گل هستند که مسلما برای شکستن رکورد این 3 بازیکن حضور تیام در استقلال باید تداوم داشته باشد. تیام با شروعی که در استقلال داشته، نشان داده که می‌تواند در صورت ادامه حضور در استقلال رکورد 3 ستاره محبوب آبی‌ها را هم پشت سر بگذارد. به نوشته خراسان، تیام در 13بازی اول خود با استقلال موفق شده 12 بار دروازه حریفان را باز کند. این درحالی است که عنایتی در 13 بازی اول خود برای استقلال فقط 6 گل به ثمر رساند و مجیدی نیز در 13 بازی اول خود در فصل ۷۷-۷۶، موفق شد 8 بار گلزنی کند. این آمار برای برهانی که از سال 86 کارش را در استقلال آغاز کرد، 4 گل است. به این‌ترتیب مامه تیام را باید رکورددار بهترین شروع در بین مهاجمان استقلال هم دانست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها