رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354444

ربات جدیدی که از شارژ و باتری بی نیاز است / افزایش دما مساویست با حرکت ربات هوشمند

ساعت 24-ربات بی نیاز از موتور، شارژر و باتری محصولی جدید است که برای کاربران مشکل پسند طراحی شده است .

این ربات شناور با تغییرات دما انرزی ذخیره کرده و حرکت می کند. این ربات پاسخگوی طیف وسیعی از نیاز های کاربران است و با توجه به جنس مناسب و طرحی ایده آل برای مصارف زیر دریا و آب نیز مناسب است.

جالب است بدانید این ربات نسبت به نور نیز واکنش هایی دارد و با الهام از طبیعیت ساخنه شده است. نوارهای پلیمری موجود در این ربات، نیاز به هر نوع باتری را برای ذخیره سازی از بین برده است. حرکت رو به جلوی این ربات با ذخیره سازی انرزی گرمایی رخ می دهد و بنابراین، برای مثال،استفاده از این ربات شناور در آب های گرم اقیاوسی یک گزینه ایده آل است .

یکی از طراحان این پروزه می گوید :اگرچه حرکات این ربات بسیار ساده است اما ما می توانیم به مرور زمان نرخ حرکات رباتمان را افزایش دهیم . برنامه نویسی بر اساس اصول حرکتی این ربات می تواند در بلند مدت نتایجی شگفت انگیز رقم زند .

محققان می گویند که این نوع روبات ها می توانند با پلیمرهایی ساخته شوند که به سایر اثرات محیطی مانند pH و یا حتی شوری و شیرینی پاسخ دهند. این تیم می گوید که این مفهوم می تواند کمک کند تا ربات ها در یک روز یک منطقه دریایی را از نشت مواد شیمیایی و آلودگی ها پاکسازی کنند. درست مثل یک جاروبرقی هوشمند و این خارق العاده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها