رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354462

مقابل تعرض به حرمت معلمان کوتاهی نمیکنیم

ساعت 24-مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش نظارت بر شکایات مردمی و روند بازرسی‌ها گفت: وجود جمعیت گسترده مخاطبان، این امکان را محتمل می‌کند که اتفاقات ناخوشایندی هم رخ دهد اما در جایی که حرمت معلمان مورد تعرض قرار بگیرد کوتاهی نمی‌کنیم.

علیرضا کمرئی بیان اینکه هر ساله تلاش می‌کنیم روند مربوط به رسیدگی به شکایات افراد و ذینفعان را بهبود ببخشیم اظهار کرد: در سال‌های گذشته روند رو به پیشرفت بوده است. به‌طور ویژه برای سال جاری نیز سامانه‌های متعددی از جمله سامانه رسیدگی به شکایت وزارتخانه و دولت برای دریافت شکایات فعال هستند.

وی افزود: ما مکانیزم‌هایی را طراحی کردیم که در ۱۰ مورد مشخص از همه مناطق آموزش و پرورش گزارش به‌روز دریافت می‌کنیم و اگر نیاز باشد اقدام اصلاحی انجام می‌دهیم یا تذکر می‌دهیم و برخورد می‌کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شاید رویکرد اداره کل ارزیابی عملکرد در گذشته منفعلانه بود،گفت: امروز تمرکز بر شکایات مردمی نظارت و بازرسی‌ها بیشتر شده است تا بتواند حین انجام فرایندهای مربوط به ارائه خدمت به ذینفعان، به همکاران کمک کنیم و مشاوره دهیم. روند اصلاح و بهبود یک روند مستمر باشد.

کمرئی درباره هتک حرمت معلمان و روند برخورد با خاطیان نیز اظهارکرد: جامعه آماری آموزش و پرورش هم به لحاظ آن‌ها که خدمت می گیرند و هم آنان که خدمت می‌کنند بسیار گسترده است و قریب به یک میلیون جمعیت فرهنگی و ۱۳.۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: وجود این جمعیت گسترده از مخاطبان، این امکان را محتمل می‌کند که اتفاقات ناخوشایندی هم رخ دهد. اگرچه در حوزه‌های استانی و منطقه‌ای با موضوعات هوشمندانه برخورد می‌شود اما در جایی که حرمت معلمان مورد تعرض قرار بگیرد کوتاهی نمی‌کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنان که صیانت از حقوق دانش‌آموزان هم از خطوط اصلی کار ماست، معلمان نیز کانون‌های اصلی فرایندهای تعلیم و تربیت هستند و اگر اتفاق ناخوشایندی رخ دهد آموزش و پرورش با قاطعیت تمام برای احقاق حقوق معلمان اقدام می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها