رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355169

سرنوشت نمادهای در حالت تعلیق بورسی چه میشود؟

ساعت24-فعالان بورس تهران در این روزها شاهد تعلیق ۱۱ نماد معاملاتی هستند که زمان بازگشایی آن‌ها مشخص نیست، این موضوع سبب شده سرمایه سهامداران خرد که هیچ نقشی در مدیریت شرکت ندارند بلوکه شود؛ البته تعدادی از این نمادها به تازگی و در سال ۱۳۹۷ تعلیق شده اند.

بورس
در حال حاضر در بورس تهران ۱۱ نماد در حالت تعلیق قرار دارند که از علت‌های آن مواردی مانند عدم ارائه آخرین اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای، عدم ارائه اطلاعات و صورتهای مالی حسابرسی شده، ابهام در خصوص نحوه انجام معاملات و عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت میاندوره ای است.

این نماد ها عبارتند از داروسازی زهراوی، فنرسازی خاور، گروه مپنا، گروه صنعتی ملی، سرمایه‌گذاری ملت، بانک پاسارگاد، های وب، صنایع آذرآب، پتروشیمی فناوران، بین‌المللی محصولات پارس و کنتور سازی ایران.

از میان این نمادها، نماد کنتورسازی ایران از ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ متوقف است که از بعد از اجرایی شدن دستور العمل جدید توقف و بازگشایی نمادها این نماد از حالت متوقف به حالت تعلیق درآمد.

همچنین صنایع آذرآب از ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۹۶، های وب از ۲۵ آذر سال ۱۳۹۶ و بانک پاسارگاد از ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۶ متوقف هستند و با توجه به، به کارگیری دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نماد ها به حالت تعلیق درآمده اند. تعدادی از این نماد ها نیز به تازگی و در سال ۱۳۹۷ به حالت تعلیق در آمدند.

سید مهدی پارچینی - مدیریت عملیات بازار بورس تهران - در مورد نمادهای تحت تعلیق به ایسنا، گفت: از آنجایی که ناشر ملزم شود اطلاعاتی رامنتشر کند در صورت افشا نکردن آن اطلاعات، نماد تعلیق می شود. برای بازگشایی نمادهای تعلیق شده محدودیت زمانی وجود ندارد. اما در موارد دیگر توقف نمادها، سازمان یا بورس می‌تواند حداکثر تا ۵ روز کاری نماد را متوقف نگه دارد. اگر نیاز بود که نماد معاملاتی، بیش از ۵ روز کاری متوقف باشد عنوان تعلیق به آن میزند و تعلیق این ها سه تا ۱۰ روز و حداکثر ۳۰ روز می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: اگر ۳۰ روز گذشت یا نماد تحت احتیاط باز می شود و به بازار اعلام می‌شود که این شرکت شفاف نیست یا اینکه آن نماد اصلا باز نمی‌شود و برای اخراج از بورس می‌رود. این موضوع بستگی به شدت ابهام‌ها دارد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها