رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355220

جزییات دستگیری مظنون اصلی تیراندازی مرگبار در بازار میوه و تره بار شهرک قدس

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری مظنون اصلی پرونده تیراندازی منجر به جنایت در محدوده بازار میوه و تره بار شهرک قدس خبر داد که همزمان با وقوع جنایت از تهران متواری شده بود.

سرهنگ حمید مکرم، گفت:۲ اردیبهشت و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جنایت به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل جنایت واقع در میدان میوه و تره بار شهرک، مأمورین با جسد مردی ۶۵ ساله مواجه شدند که از ناحیه صورت و گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود؛ بلافاصله موضوع به اورژانس، تیم بررسی صحنه اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ و قاضی کشیک ویژه قتل اعلام می‌شود.
با تأیید خبر مرگ از سوی تیم اورژانس و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد، کارآگاهان اداره دهم و عوامل تشخیص هویت در بررسی صحنه‌ی جنایت اطمینان پیدا کردند که شلیک می‌بایست با استفاده از یک اسلحه ساچمه زنی از نوع شکاری انجام شده باشد؛ همچنین در تحقیقات میدانی از شاهدان صحنه جنایت که متوجه‌ی شلیک گلوله شده بودند، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که همزمان با شنیده شدن صدای شلیک گلوله، یک دستگاه خودرو ۲۰۶ با یک نفر سرنشین، به سرعت از محل متواری شده است.
سرهنگ حمید مکرم، در توضیح روند دستگیری مظنون اصلی پرونده گفت:: با شناسایی هویت دقیق مقتول، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت مقتول در نزدیکی محل جنایت و در تحقیقات از اعضای خانواده‌ی وی اطلاع پیدا کردند که مقتول چندی پیش با مستأجر واحد مسکونی اش دچار اختلاف و نهایتا درگیری شده و زمانیکه مستأجر از تحویل دادن منزل مسکونی مورد اجاره به مقتول سرباز می‌زند، مقتول نیز برابر روال قانونی نسبت به تحویل گرفتن منزل خود اقدام کرده است.
با شناسایی "رستم. ن" (۴۵ ساله) به عنوان مظنون اصلی پرونده، کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی محل سکونت وی در منطقه سعادت آباد و با مراجعه به این محل قصد انجام تحقیقات در خصوص اختلاف او با مقتول را داشتند که اطلاع پیدا کردند که رستم همزمان با زمان جنایت، دیگر ترددی به محل سکونتش نداشته و به احتمال فراوان متواری شده است.
با توجه به شواهد، دلایل و قرائن بدست آمده و قوت گرفتن احتمال ارتکاب جنایت از سوی "رستم. ن"، کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات ویژه پلیسی اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از شهرستان‌های استان کرمان کرده، ضمن هماهنگی با مقام قضایی و اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام شده و سرانجام ماموران شب ۲۹ اردیبهشت ماه موفق به دستگیری مظنون اصلی پرونده جنایت شهرک قدس شدند.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: مظنون اصلی پرونده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت و حتی اطلاع از مرگ مقتول شده، اما با توجه به شواهد، دلایل و مدارم بدست آمدهو قوت گرفتن احتمال ارتکاب جنایت از سوی این شخص، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف واقعیت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها