رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355326

رییس سازمان زندانها:

۱۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ها هستند

ساعت 24- رییس سازمان زندان‌ها گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندانها هستند که تنها دو درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

style="text-align:justify">اصغر جهانگیر در سی‌ویکمین جشن گلریزان ستاد دیه گفت: از سال گذشته تلاش شد تا براساس سفارش مقام معظم رهبری تلاش مضاعفی در حوزه مسائل اجتماعی انجام گیرد

وی ادامه داد حضور مردم در جشن گل‌ریزان و کمک انها می‌تواند باعث آزادی بسیاری از زندانیان شود و آلام این خانواده‌ها را کاهش دهد.

جهانگیر گفت: در کنار این، دو اتفاق بزرگ هم می افتد؛ خالی یا کم شدن موجودی زندان‌ها و کم شدن بودجه بیت‌المال و صرف آن در جای بهتر و دیگری که جامعه هم از این مسئله منتفع می‌شود.

وی ادامه داد: اگر همسایه ما خانواده یک زندانی باشد که در تنگ‌نا قرار گیرند، قطعا جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شود؛ که بهتر است سرپرست خانوار در خانواده حضور یابد.

جهانگیر گفت: امروز 29 هزار زندانی جرایم مالی اعم از عمد و غیرعمد داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد 18 هزار نفر جرایم مالی غیرعمد دارند و امروز بیش‌ترین جرایم مالی غیرعمد برای محکومین مالی حقوقی هستند.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: دومین جرم غیرعمد شایع که سه هزار نفر زندانی را به خود اختصاص داده همان بدهکاران مهریه هستند که از خانواده‌ خود دور شده اند و باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: 360 زن در رابطه با جرایم مالی غیرعمد در زندان هستند که تعداد آنها دو درصد یعنی 18 هزار نفر هستند و 98 درصد دیگر مردان هستند.

جهانگیر گفت: هفتاد درصد زندانیان جرایم غیرعمد زیر 40 سال سن دارند و اینها می‌توانند بعد از آزادی به چرخش چرخ اقتصاد کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: 56 درصد زندانیان جرایم غیرعمد تحصیلات سیکل و زیر سیکل دارند و 86 درصد زندانیان غیر عمد متأهل هستند که اگر آزاد شوند، قدم مهمی در حفظ خانواده‌شان برداشته شده است.

جهانگیر ادامه داد: از این تعداد زندانیان جرایم غیرعمد 52 درصد از حبس آنان زیر شش ماه است که به زندان وارد شده اند و حدود 9 هزار و پانصد نفر می‌شوند.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: اکنون در کنار ستاد دیه ایستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا زندانیان جرایم غیرعمد هرچه سریع‌تر آزاد شوند.

وی افزود: استان‌های فارس با 2200 نفر و تهران با 1800 نفر دو استان اول دارای بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد هستند.

رییس سازمان زندانها گفت: 798 نفر از زندانیان به‌خاطر بدهی مهریه بالاتر از 200 سکه در زندان هستند که این حکایت از ضرورت انجام کار فرهنگی برای کاهش میزان مهریه دارد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها