رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355347

ولایتی: سخنان اروپاییها درباره برجام، شک‌برانگیز است

ساعت 24- عضو هیئت عالی نظارت بر برجام گفت: برخی اعضای اتحادیه اروپا می‌گویند به برجام پایبند هستند. برخی نیز در حوزه اقتصادی می‌گویند روابط اقتصادی را توسعه می‌دهند اما برخی مقامات اروپایی می‌گویند بنا نیست جلوی آمریکایی‌ها بایستند و تضمین بدهند.

علی اکبر ولایتی
style="text-align:justify">علی اکبر ولایتی عضو هیئت عالی نظارت بر برجام، امروز (یکشنبه 30 اردیبهشت) پس از نشست خبری به‌مناسبت روز ملی اهدای عضو در بیمارستان مسیح دانشوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی اعضای اتحادیه اروپا می‌گویند به برجام پایبند هستند. برخی نیز در حوزه اقتصادی می‌گویند روابط اقتصادی را توسعه می‌دهند اما برخی مقامات اروپایی می‌گویند بنا نیست جلوی آمریکایی‌ها بایستند و تضمین بدهند.

وی افزود: این تناقض در گفته‌های مقامات اروپا شک‌برانگیز است. امیدواریم مسئولان دولتی ما در مذاکرات خود بتوانند تضمین‌های لازم را بگیرند والّا به طرفی که مذبذب است و حرف‌های متناقض می‌زند، نمی‌شود اعتماد کرد.

ولایتی درباره همکاری شرکت‌های توتال و احتمال قطع همکاری با ایران، گفت: پروژه توتال یک نمونه عملی از این پایبندی‌هاست. این‌همه تبلیغ و کارهای نمایشی کردند و عکس یادگاری گرفتند اما موقع عمل که شد می‌گویند "ما در مقابل فشارهای آمریکا نمی‌توانیم بایستیم"، بنابراین عملاً برجام یک‌طرفه می‌شود.

عضو هیئت عالی نظارت تصریح کرد: نظر قاطع جمهوری اسلامی ایران که از لسان رهبر معظم انقلاب بیان شده این است که تضمین جدی از اروپا گرفته شود.

** هرچه مردم عراق بپسندند برای ما مطلوب است

وی در ادامه با ابراز خرسندی از نتیجه انتخابات عراق، به دولت و مردم این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: خوشحالیم از اینکه انتخابات در این کشور در کمال امنیت و آرامش انجام شد. هرچه مردم عراق بپسندند برای ما مطلوب است.

ولایتی با بیان اینکه خوشبختانه دولت و مردم عراق اجازه دخالت خارجی را نمی‌دهند و از آنجا که انتخابات به‌خوبی و به‌سلامت انجام شده است هرچه هست مبارک است، اظهار داشت: اصل این است که انتخابات در آرامش کامل و بدون هیچ خدشه‌ای برگزار شده است و این برای ما به‌عنوان همسایه عراق بسیار مهم است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها