رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355380

با مسئولان خاطی حادثه مترو کرج برخورد میشود

ساعت24 -رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با مسئولان خاطی که سبب عصبانی شدن مسافران مترو خط ۵ شدند، برخورد خواهد شد.

مترو
محمد علیخانی با اشاره به اتفاقات روز چهارشنبه در خط ۵ گفت: دلیل اصلی این اتفاقات نقص فنی واگن هاست و مشکل قدیمی کمبود واگن که خوشبختانه پیش از عید قرارداد ورود ۶۰۰ واگن به متروی تهران در وزارت کشور بسته شد.

وی در پاسخ به این پرسش ها که این واگن ها سال ۹۸ به خطوط مترو افزوده می شود و در کوتاه مدت وضعیت تغییری نخواهد کرد، گفت: همین که روند بهبود وضعیت قطارهای مترو آغاز شده، غنیمت است. تهران برای بهبود وضعیت مترو به دو هزار واگن نیاز دارد که ورود ۶۰۰ واگن آغاز خوبی برای خدمات رسانی بهتر است.

علیخانی ادامه داد: قطارهای ما فرسوده هستند و به سن اورهال رسیده اند و برخی از آنها در تعمیرگاه هستند به همین دلیل گاهی سطح سرویس دهی در مترو کاهش پیدا می کند. همه کارها برای بهبود سرویس دهی به مردم مثل خرید واگن نیاز به پول ندارد برخورد خوب نیز می توانست سبب شود این اتفاق در خط ۵ رخ ندهد.

وی اضافه کرد:‌ متاسفانه در بررسی های انجام شده متصدیان و برخی عوامل مترو به جای عذرخواهی و حفظ آرامش برخورد خوبی با مسافران نکرده و به جای آنکه عذرخواهی کرده و آنها را دعوت به آرامش و صبر کنند تا در این مدت طولانی توقف با مسئولان همکاری کنند برخورد خوبی نداشته و سبب عصبانیت مسافران شدند. تا آنجا که مسافران دست به اقدام خطرناک خروج از قطارها زدند و می توانست به دلیل وجود برق فشار قوی این اتفاق به یک فاجعه تبدیل شود. گزارشی در این خصوص تهیه شده و با مسئولان خاطی که موجب این نارضایتی شده، برخورد می شود.

روند تکمیل خط ۷ به دلیل کمبود منابع مالی کند است

علیخانی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت خط ۷ گفت: بر اساس قولی که مسئولان مترو داده بودند قرار شد فاز نخست خط ۷ خرداد ماه به بهره برداری برسد. بر اساس پیگیری های ما روند تکمیل خط به کندی پیش رفته اما قول داده شده به وعده ها عمل کنند.

وی اضافه کرد: دلیل کندی پیشرفت این پروژه کمبود منابع مالی است. بخشی از هواکش ها برای نصب نیاز به تملک املاک دارد. کندی از فعالیت ها بخشی قابل قبول است و برخی نه. اما قول داده شده تا پایان خرداد فاز نخست آن به بهره برداری برسد.

منبع:مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها