رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355416

جابجایی امتحانات نهایی برای جام‌جهانی خلاف قانون بود/ امکان تغییر زمان امتحان نهایی دانش‌آموزان نیست

ساعت 24-رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تغییر زمان امتحانات دانش‌آموزان نیست، گفت: تغییر یک هفته‌ای امتحان نهایی دانش‌آموزان در دو سال پیش و همچنین تغییر زمان امتحانات به دلیل همزمانی با جام جهانی، قانونی نبود.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که دانش‌آموزان درخواست دارند که به دلیل هم‌زمانی امتحانات نهایی با ماه مبارک رمضان، تاریخ امتحانات تغییر یابد، اظهار کرد: این مسئله مربوط به ما نیست بلکه مصوبه مجلس شورای اسلامی است که تا پایان اردیبهشت ماه باید کلاس‌های درس دایر باشد و خردادماه فصل امتحانات است.

وی ادامه داد: در هیچ کجا از قوانین گفته نشده است که جابه‌جایی امتحانات به دلیل هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان و یا سایر ماه‌هایی که مناسبت‌هایی دارند، صورت گیرد و ما به وظیفه خودمان مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل می‌کنیم یعنی تا پایان اردیبهشت‌ماه، مدارس دایر است و خردادماه، امتحانات برگزار می‌شود.

عمادی با بیان اینکه از سال‌های آینده ماه مبارک رمضان در بین سال تحصیلی است، افزود: آیا در آن زمان باید بگوییم چون دانش‌آموزان روزه می‌گیرند، در سر کلاس حضور نداشته باشند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا برای جام جهانی زمان امتحانات دانش‌آموزان جابجا شد؟»، گفت: تغییر یک هفته‌ای امتحان نهایی دانش‌آموزان در دو سال پیش و همچنین تغییر زمان امتحانات به دلیل همزمانی با جام جهانی، قانونی نبود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات به طور کامل با هم همزمان شده است و نمی‌توانیم امتحانات را از خرداد ماه به تیرماه یا اردیبهشت ‌ماه موکول کنیم زیرا هر دو خلاف قانون است.

وی درباره آمادگی حوزه‌های امتحانی گفت: در تمام حوزه‌های امتحانی تمهیدات لازم برای حضور دانش‌آموزان فراهم است و ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها