رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355427

همکاری خودروسازان فرانسوی با داخلیها ادامه پیدا میکند

ساعت24-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: مانعی در مسیر ادامه همکاری با خودروسازان فرانسوی وجود ندارد و می‌توان مسیر قراردادها را ادامه داد.

حمید گرمابی در خصوص وضعیت قراردادهای خودرویی بعد از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: به دلیل اینکه عمده قراردادهای خودروسازان با اروپایی‌ها و مخصوصا فرانسوی‌ها است به نظر می‌رسد امکان ادامه فعالیت‌ها در داخل کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانعی در مسیر ادامه همکاری با خودروسازان فرانسوی وجود ندارد، گفت: نوسانات ارزی طی روزهای اخیر بازار خودرو را دچار تلاطم کرد که با درنظر گرفتن دلار 4هزار و 200 تومانی بازار به ثبات نسبی رسیده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروهای تولید داخل افزایش قیمت 10 درصدی را تجربه کرده‌اند، ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند افزایش قیمت خودروهای تولید داخل نباید بیش از 9.6 درصد باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای تولید داخل باید توجیه شده باشد، تصریح کرد: اعتقاد داریم که افزایش قیمت خودرو در بازار را باید با توجه به اتفاقات صورت گرفته در زمینه قیمت دلار، افزایش دستمزد و سایر هزینه‌ها شاهد باشیم، اما باید این افزایش قیمت برای مردم قابل پذیرش باشد زیرا در گذشته نیز قیمت خودروهای تولید داخل در مقایسه با قدرت خرید قشر متوسط جامعه بالاتر بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه جایی برای افزایش قیمت خودروهای تولید داخل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مقرر شده تا آنالیز قیمت خودروها را داشته باشیم و مشاهده کنیم بر چه مبنایی افزایش قیمت را داشته‌اند، در برخی از موارد این افزایش قیمت‌ها بیش از 10درصد است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها