رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355627

ابراز امیدواری راخوی مبنی بر شکل‌گیری دولتی قابل اعتماد در کاتالونیا

ساعت24-نخست‌وزیر اسپانیا با ابراز امیدواری در زمینه اینکه دولت محلی قابل اعتمادی در کاتالونیا شکل بگیرد گفت که در این صورت کنترل ایالت را به مقامات محلی واگذار خواهد کرد.

laquo;ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا ابراز امیدواری کرد که به زودی دولت قابل اعتمادی در کاتالونیا شکل بگیرد.

روزنامه میرور با اعلام این موضع‌گیری راخوی نوشت که «کوئیم تورا» رئیس جدید ایالت کاتالونیا اعضای دولت محلی را روز گذشته معرفی کرد. این در حالی است که حضور افرادی که در تبعید به سر می‌برند و آنهایی که زندانی سیاسی هستند در دولت محلی از جانب مادرید محکوم شده است.

بنابر گزارش روزنامه «ال‌پایی»، راخوی قصد دارد کنترل دولت مرکزی بر کاتالونیا را پس از اینکه رئیس دولت محلی زندانی شد و زندانیان سیاسی هم به کابینه پیوستند را افزایش دهد.
نخست‌وزیر اسپانیا تاکید دارد که زمانی که دولتی قانونی در کاتالونیا روی کار بیاید، او کنترل این ایالت را به مقامات منطقه ای واگذار خواهد کرد.

دولت اسپانیا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که باید قابلیت کابینه جدید و وضعیت حقوقی برخی از نامزدها را ارزیابی کند و (کفایت آنها) باید پیش از اینکه قدرت را به دست بگیرند به تصویب مادرید برسد.

در جریان انتخابات دسامبر گذشته، احزاب حامی استقلال این منطقه با آرای شکننده موفق شدند تا آرای بیشتر را کسب کنند اما نتوانستند دولت تشکیل دهند.

انتهای‌پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها