رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355657

کاهش سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی

ساعت24-دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد سرمایه‌گذاری در ۲۴ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در ۱۰ سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش آر تی، سرمایه‌گذاری‌ها در سال گذشته به طور متوسط ۲.۳ درصد کاهش داشته است و به ۲۰.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورها رسیده است. این میزان برای سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ معادل ۲۲.۴ درصد بود. کشورهای شرق و جنوب اروپا که در برابر بحران‌ها آسیب‌پذیرتر بوده‌اند با بیشترین کاهش در میزان سرمایه‌گذاری‌ها رو به رو بوده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد تنها در سه کشور عضو اتحادیه اروپا میزان سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یافته است. این کشورها شامل سوئد با ۱ درصد، اتریش با ۰.۶ درصد و آلمان با ۰.۲ درصد است. سال گذشته تقریبا ۳ تریلیون یورو سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت گرفت و بیشترین سرمایه گذاری‌ها مربوط به ماشین آلات، تجهیزات و تسلیحات بوده است که در مجموع ۳۱ درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها در این سه بخش بوده است.

صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی که پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ برای مقابله با کمبود منابع سرمایه‌گذاری تاسیس شد، در حال حاضر ۲۸۴ میلیارد یورو سرمایه دارد و در نظر دارد تا این سرمایه را به ۵۰۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها