رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355687

سران روسیه و هند درباره اس-400 گفت وگو کردند

ساعت 24- رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر هند در دیداری که روز دوشنبه در شهر سوچی صورت گرفت درباره فروش پدافند موشکی اس-400 گفت وگو کردند.

style="text-align:justify">به گزارش آژانس اخبار فدرال روسیه، ولادیمیر پوتین و ناندرا مودی درخصوص موضوع هایی همچون گسترش همکاری های فنی -نظامی، توسعه مشارکت راهبردی و مسائل منطقه ای و تحویل تسلیحات اس-400 به هند به تبادل نظر پرداختند.

گفت و گو درباره گسترش همکاری های روسیه و هند در عرصه انرژی هسته ای بخش دیگری از مذاکرات سران دو کشور بود.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه در این دیدار با بیان اینکه روابط مسکو و دهلی نو نیاز به معرفی نداشته و ریشه بسیار عمیقی دارد، افزود: در سال های اخیر روابط دو کشور تحرک تازه ای یافته است.
پوتین همچنین به همکاری روسیه و هند در عرصه بین المللی اشاره کرد و یادآورشد: دو کشور در چارچوب سازمان ملل و گروه بریکس و به تازگی نیز در سازمان همکاری شانگ های با یکدیگر همکاری می کنند.
رئیس جمهوری روسیه به برنامه فشرده دیدارهای مقام های دو کشور و همکاری بین سازمان های نظامی کشورش و هند اشاره کرد و ادامه داد: همه این عوامل حاکی از سطح عالی مشارکت راهبردی بین دو کشور است.
مودی نخست وزیر هند نیز به توسعه روابط دوستانه بین کشورش و روسیه اشاره کرد و گفت که روابط دو کشور در سطوح دوجانبه و بین المللی توسعه می یابد.
نخست وزیر هند همچنین از پوتین بخاطر نقش موثر روسیه و حمایت از عضویت دهلی نو در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس تشکر کرد.
وی همچنین به همکاری هند با روسیه در طرح راهگذر بین المللی شمال -جنوب اشاره کرد.
راهگذر بین المللی شمال -جنوب از هند و از طریق ایران به روسیه و کشورهای اروپای شمالی کشیده می شود.
این راهگذر با توجه به کوتاه شدن مسیر بر راهگذر کانال سوئز برتری دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها