رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355750

آیا گیشه سینماها در ماه رمضان آسیب میبیند؟

ساعت24 - از زمانی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند تابستان و بهار تداخل پیدا کرد این بحث هم مطرح شد که چگونه می‌توان از پتانسیل جذب مخاطب در این ماه برای سینماها استفاده کرد ضمن اینکه اسباب سرگرمی هم برای قشر سینما رو فراهم شود.

سینما
div style="text-align:justify">

روزنامه اعتماد نوشت: از زمانی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند تابستان و بهار تداخل پیدا کرد این بحث هم مطرح شد که چگونه می‌توان از پتانسیل جذب مخاطب در این ماه برای سینماها استفاده کرد ضمن اینکه اسباب سرگرمی هم برای قشر سینما رو فراهم شود.

به همین منظور در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی در قالب اکران فیلم‌ها به‌صورت اذان تا اذان، افطار تا سحر، اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز در ماه رمضان، طرح تشویقی فیلم‌ها در ماه رمضان و... که همه مربوط به این ماه می‌شد به اجرا درآمد و تا حدودی هم باعث شد مخاطبان به سینماها بیایند. امسال هم همچون سال‌های گذشته این موضوع در شورای صنفی نمایش طرح و تصویب شد. سینماها فیلم‌ها را تا قبل از افطار به‌صورت نیم‌بها به مخاطبان ارایه می‌دهند و در سینماها هم تا سحر به روی کسانی که به تماشای فیلم می‌آیند باز است.

آیا گیشه سینماها در ماه رمضان آسیب می‌بیند؟

اما گویا این طرح چندان موفق نبوده است. اما طرح ویژه ماه رمضان به تبلیغات لازم احتیاج دارد و مردم باید نسبت به برنامه‌ای که در سینماها در یک مقطع خاص اجرا می‌شود آگاهی لازم داشته باشند. غلامرضا فرجی، مسوول سینماهای استقلال، بهمن، سپیده در همین زمینه به «اعتماد» گفت: «متاسفانه صداوسیما در مورد این طرح با ما همکاری لازم را ندارد با وجود قول‌هایی که از جانب کانون پخش‌کنندگان در شورای صنفی نمایش مطرح شد و قرار بود خانه سینما در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشد اما تا به این لحظه از طرح فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان هیچ حمایتی صورت نگرفته است تا مردم آگاهی لازم داشته باشند و به تماشای فیلم‌ها در سینماها بیایند.»

اما تجربه ثابت کرده که وقتی سینماها در روزهای سه‌شنبه فیلم‌ها را به‌صورت نیم‌بها به مخاطبان عرضه می‌کنند این روز از هفته با افزایش مخاطبان همراه است. حالا وقتی قرار است سینماها درهمه ایام ماه رمضان بلیت را به‌صورت نیم‌بها در اختیار مخاطبان قرار دهند، این امر می‌تواند باعث جذب مخاطب بیشتری شود؛ اما زمانی که مردم نسبت به این طرح آشنا نباشند و به عبارتی ندانند طرح در حال اجراست و به طبع کسی به سینماها نیاید این یعنی افت گیشه فیلم‌ها در ماه ر مضان. نکته‌ای که سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه صحبتش تاکید می‌کند: «اگراز این طرح حمایتی نشود عملا خروجی مناسبی را شاهد نخواهیم بود کما اینکه تا به امروز ما مخاطبان روتین خودمان را در سینما بهمن، استقلال، سپیده داشتیم.

به لحاظ میزان مخاطب تفاوتی با قبل از ماه رمضان نداشتیم اما بلیت نیم‌بها باعث شده که با افت گیشه همراه باشیم.»رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی نیز با صحبت‌های غلامرضا فرجی موافق است: «هفته اول ماه رمضان را سپری می‌کنیم و در این ماه قرار است فیلم‌ها تا قبل از افطار به‌صورت نیم‌بها در دسترس مخاطبان قرار بگیرد؛ اما متاسفانه اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت نگرفته و مردم نسبت به این طرح بی‌اطلاع هستند.

باید از طریق زیرنویس در سریال‌های تلویزیونی یا پخش تیزر اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا مردم نسبت به این مساله آگاه باشند قطعا اگر مردم بدانند که یک ماه در ماه رمضان بلیت سینماها به‌صورت نیم‌بها عرضه می‌شود از تماشای فیلم‌ها استقبال می‌کنند و در این طرح مشارکت می‌کنند.»به گفته مدیر سینما آزادی گیشه فیلم‌ها این روزها از رونق لازم برخوردار نیست از طرفی نیم‌بها شدن بلیت هم مزید بر علت شده تا گردش خوبی در گیشه شاهد نباشیم از اواخر خردادماه و با نمایش فوتبال، در سینماها بیشتر به بی‌رونقی گیشه فیلم‌ها دامن زده می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها