رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355937

انتقاد پزشکیان از عدم اجرای قانون کاداستر

ساعت24-نائب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون کاداستر اظهار کرد: به عنوان یک نماینده پیگیر این هستم که این قانونن اجرا شود زیرا ایجاد ستاد مبارزه با زمین خواری بدون جمع آوری داده‌های مربوط به این حوزه معنا ندارد.

مسعود+پزشکیان.jpg
مسعود پزشکیان در حاشیه همایش روز جهانی تنوع زیستی در جمع خبرنگاران در مورد دیرکرد مجلس شورای اسلامی در بررسی لوایح محیط زیستی اظهارکرد: ‌من فکر نمی‌کنم لوایح دیر بررسی شوند احتمالا پیگیری‌ها برای بررسی آنها کافی نیست. به هرحال این لوایح در نوبت بررسی قرار می‌گیرند تا به صحن علنی مجلس برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس چه برنامه‌ای برای مقابله با زمین خواری‌ دارد گفت: مجلس قانون کاداستر را مصوب کرده است. کاداستر در حقیقت نقشه کل زمین‌ها و اطلاعات مربوط به صاحابان آنها است. اگر همان موقع که این قانون ایجاد شد مجری‌ها توان، ‌مهارت و انگیزه اجرای آن را داشتند؛ الان امکان جابه جایی حتی یک متر از زمین‌ها هم وجود نداشت.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان یک نماینده پیگیر این هستم که قانون کاداستر اجرایی شود زیرا ایجاد ستاد مقابله با زمین خواری بدون جمع آوری داده‌های مربوط به این حوزه معنی ندارد؛ بنابر این اول باید داده‌ها را تهیه کنیم تنها در این صورت است که به راحتی می‌توان جلوی تجاوز و زمین خواری را گرفت و با متخلفین این حوزه برخورد کرد.

پزشکیان با تایکد بر اینکه مهم ترین مشکل در اجرای قانون کاداستر و مقابله با زمین خواری کمبود انگیزه و اراده در مدیران است گفت: طبیعا اگر این قانون اجرا شود شرایط مقابله با زمین خواری نیز اصلاح خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر بحث زمین خواری در رابطه با مسائل دیگر مثل موسسات مالی و اعتباری، قاچاق، و رشوه ایراد اصلی به ساختار وسیستم اداری برمی‌گردد. مشکل ممکلت ما این است که به جای حل مسئله به فکر تغییر مدیران هستیم. طی ۳۹ سال گذشته به طور مرتب مدیر عوض کرده‌ایم ولی مسائل و مشکلات حل نشده است؛ بنابر این مشکل فرد یا افراد نیست بلکه مشکل سیستم است که باید اصلاح شود.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها