رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355980

سردترین شهر جهان کجاست؟

بسیاری از مناطق دور افتاده در روسیه بسیار سرد است اما هیچ یک به سردی یاکوتسک نیست . یاکوتسک منطقه ای وسیع در شمال شرقی روسیه قرار دارد و تقریبا به بزرگی هند است اما جمعیت آن کمتر از رودایسلند ( یکی از ایالت های امریکا) است.

سردترین شهر جهان
an dir="RTL">شهرت یاکوتسک به هوای بسیار سرد آن است پایین ترین دما در نیمکره شمالی است که به ثبت رسیده است دو منطقه که به عنوان سردترین مناطق دنیا برای سکونت انتخاب شده است ورخویانسک واویمیاکن در یاکوتسک است .

اویمیاکن 500 نفر جمعیت دارد در حالی که ورخویانسک اردوگاه قدیمی زندانیان سیاسی است . هیچکدام ازآنها یک شهر کاملا کارآمد نیستند . ازسوی دیگر ، پایتخت یوگاتا- یوگوتسک، دویست و هشتاد هزار جمعیت دارد ویکی از سردترین شهرهای جهان است . میانگین دما در زمستان 40 درجه سانتیگراد است خاک همیشه یخ زده است بنابراین ساختمان ها روی پایه های ساخته شده، ساخته می شوند .

یاکوتسک بسیار از مسکو دوراست . و دو قرن پیش مسافرت به این دو مکان سه ماه طول می کشید . اما اکنون دو خط هوایی و پرواز مستقیم و منظم از شهرهای مهم روسیه فراهم است . اما گاهی پروازها به دلیل مه کنسل و یا با تاخیر انجام می شوند .

بیشتر مسافران در"ماگادان" 2000کیلومتری بزرگراه کلما (جاده ای که بوسیله زندانیان گولاک ساخته شده و در مراحل ساخت بسیار ی از زندانیان جان خود را از دست داده اند )گیر می کنند و می مانند .

راه دیگر بزرگراه لنا است که حتی یکبار به نام بدترین جاده های دنیا به ثبت رسیده است برای گذر باید از پل رودخانه لنا عبور کنند در تابستان به دلیل اینکه یخ زدگی نیست امکان پذیراست اما در زمستان امکان گذر وجود ندارد و راه نه تنها یخ زده بلکه به اندازه ای سخت و محکم است حتی می تواند وزن وسیله نقلیه را تحمل کند .

بزرگترین خطر برای زندگی در"یا کوتسک " سرمای بسیار شدید آن است . و باید هنگام خروج از خانه پوشش کافی و لایه های مختلف لباس مجهزباشند .اگر دقت نکنند بینی و یا انگشتان دست را از دست می دهند . قدم زدن دربیرون خطرناک است و افراد در این خصوص با محدودیت مواجه هستند.

با وجود زمستان سرد در یاکوتسک تابستان گرم و شگفت انگیزاست .

بانویی هنگام ورود به کلیسا

بیشتر بخوانید :

تور روسیه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها