رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356241

قوانین عجیب و در عین حال خنده دار کشورها!

ساعت 24-همه ی ما به عنوان شهروندان شهر خود گاه برخی قوانین را زیر سوال برده و آن ها را دست و پا گیر می خوانیم و هیچ کسی نیست که شهروند شهر و جامعه ای باشد و تا به حال این احساس را به محل زندگی خود و یا حتی فراتر از آن به محلی که کشورش نیست و یا اصلا گذرش هم به آن شهر و یا کشور نرسیده است، نداشته باشد! اما در این میان هستند قوانینی در برخی از کشورهای جهان که بیش از حد عجیب و غریب هستند.

5
div itemprop="text">

اولین قانون عجیبی که قصد داریم آن را به شما بگوییم، معلولی از ناهنجاری های شهری است و هر چقدر هم که عجیب باشند اما باید قبول کرد که در برابر یک مشکل به وجود آمده است. از سال ۱۹۹۲ به بعد بود که تولید و یا واردات آدامس به کشور سنگاپور غیر قانونی اعلام شد!

البته این قانون شامل همه ی آدامس ها نمی شود و آدامس های گیاهی و نیکوتین دار همچنان مجازند اما آدامس های بادکنکی مخصوصا ممنوع هستند.

دولت این تصمیم را در شرایطی اعلام نمود که اعلام کرد سالانه بیش از ۱۰۶ میلیون دلار تنها برای پاک کردن آدامس های جویده شده از سطح شهر و آسیب هایی که به لاستیک ماشین ها و سیتم حمل و نقلش ایجاد می کند، صرف می کند.

قانون دیگر که اتفاقا آن هم در یکی از کشورهای پر طرفدار و توریست پذیر آسیایی بی هیچ چون و چرایی حتی برای گردشگران وضع شده است، شرط بندی و کارت بازی و …. هر چیز دیگری از این قبیل در هند ممنوع است.

هر کجا که این مورد دیده شود، فرقی نمی کند که فرد کیست و حتی خارجی باشد، مستقیم به اداره ی پلیس آن ناحیه و بعد هم تحمل جزایی از جریمه های سنگین مالی گرفته تا حتی ۳ ماه محکومیت را باید تحمل نماید.

آدامس جویده شده

بیایید کمی از شهرهای اسیایی خارج شویم وبه اروپا برویم، قول می دهیم که مجددا باز گردیم به آسیا اما در حال حاضر می خواهیم درباره ی قانون مشترکی بین پاریس و مادرید صحبت کنیم.

این که شما بخواهید پس از ورود به مترو بلیط خود را دور بیاندازید مخصوصا بلیط سفر تک سفره، شاید خیلی امر معمولی در کشور خودتان به حساب بیاد اما در این دو شهر به هیچ وجه کار درستی نیست زیرا پس از این که خواستید از ایستگاه خارج شوید شک نکنید که مامور مترو از شما آن بلیط را به عنوان مدرکی از این که شما به عنوان مسافر غیرمجاز با مترو سفر نکرده اید، خواهد خواست و در غیر این صورت که شما مدرکی از قانونی بودن استفاده ی خود از وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشید بدون هیچ معطلی شما دستگیر خواهید شد!

در سفرتان به پاریس و مادرید این دو نکته را به یاد داشته باشید: ۱- مهم نیست که شما توریست هستید و بلد نبوده اید که تابلوها را بخوانید، دستگیر و جریمه می شوید. ۲- بلیط خود را به دور نیندازید. حتما با سایت Airbnb آشنا هستید.

این سایت به گردشگرانی که اهل سفر رفتن و ماندن هستند این امکان را می دهد که برای پیدا کردن محل اقامت ارزان و مناسب راهنمایی و کمک بگیرند اما باید به شما بگوییم که استفاده از این سایت و یا اپلیکیشن در شهرهایی همچون پاریس و نیویورک ممنوع است زیرا در این شهرها شخص باید حتما مجوزهای لازم را برای اقامت در منزل فردی که از او خانه می دهد را به صورت رسمی اخذ کنند.

مترو پاریس

کشور باربادوس که در قاره ی آمریکای شمالی و در شمال شرقی کشور ونزوئلا قرار گرفته است، کشوری است که اکثر مناطق آن ساحلی هستند.

در برخی از مناطق این کشور هیچ شهروند عادی و یا گردشگری به هیچ عنوان اجازه ی استفاده از لباس هایی با مدل استتار نظامی و یا رنگ و طرح آن را ندارند! در این کشور تنها کسانی که می توانند از این نوع طراحی و رنگ ها استفاده نمایند تنها افراد نظامی و یا افراد در حال ماموریت هستند و در غیر این صورت کار فرد خاطی به قانون بر می خورد.

این قانون در سال ۱۹۸۰ به تصویب رسید و به این دلیل بود که خلافکاران برای جعل هویت از این لباس ها استفاده می کردند. لازم به ذکر است که امروزه این قانون همچون گذشته مشکل ساز نیست اما به هر حال هنوز هم این قانون وجود دارد.

می دانستید که غذا دادن به کبوتران ونیزی جرم است؟! در واقع ریختن دانه در میدان سن مارکوی شهر ونیز با این که تفریحی رمانتیک است اما به دلیل جمع شدن تعداد زیادی از پرندگان در میدان این شهر ممنوع شده است. با این که بسیاری از مردم که بیشترشان را توریستان تشکیل می دهند هنوز هم این کار را انجام می دهند اما این کار جریمه دارد.

تجمع پرندگان، مجسمه های این میدان را تخریب کرده و هزینه های پاک سازی بسیاری برای شهرداری این شهر به وجود می آورد. در سفرتان به چین به هیچ وجه به تماشای مستندی از چنگیزخان مغول ننشینید زیرا دولت چین به شدت با این مسئله مشکل دارد و برخوردهای شدید می نماید!

اپلیکیشن خانه یاب

توریست های زیادی بوده اند که به این کشور سفر کرده وبه خاطر عدم آگاهی به این مسئله، دستگیر و سپس به کشورشان بازگردانده شده اند!

شما می دانستید که در انگلیس قانون مصوبی وجود ارد که بر اساس آن نگهداری از ماهی سالمون در شرایط مشکوک ممنوع است و جریمه دارد؟ چیزی که این قانون را جدای از عجیب بودنش مبهم کرده این است که شرایط مشکوک دقیقا چیست؟؟

به دانمارک برویم و ببینیم که قانون عجیب این کشور چیست که قرار است تعجب ما را بر بیانگیزد، در دانمارک برای این که کودکان و نوزادان تازه متولد شده را نام گذاری نمایند باید از ۷ هزار اسم که از قبل توسط دولت تایید شده اند استفاده نمایند و در غیر این صورت به مشکل برخواهند خورد. در شهر پترولیا که در ایالت اونتاریوی کانادا قرار گفته اسف قانونی وجود دارد که بر اساس آن هیچ کس اجازه ندارد صداهای ناهنجاری مثل فریاد، داد و یا سوت از خود در بیاورد. تا به این جا قوانین مختلفی را از سراسر دنیا بررسی کردیم که به نظرمان عجیب و غیر عادی می آمده اند اما نباید این نکته را فراموش کنیم که قوانین عجیب تر و البته سخت گیرانه تری در بسیاری از نقاط دیگر جهان وجود دارد که دانستنشان برای ما می تواند مهم و یا گاهی از اوقات ضروری باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها