رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356415

دستگیری یک هکر در اصفهان/ پلیس: او قصد سرقت 260 میلیون تومان را داشت

ساعت 24- فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک هکر ( نفوذگر شبکه های رایانه ای) حرفه ای در این استان که قصد سرقت 2 هزار و 600 میلیارد ریال از شبکه بانکی را داشت، خبر داد.

حمله هکری
style="text-align:justify"> پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سردار ' مهدی معصوم بیگی ' اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتای اصفهان توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی‌ سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک ‌های این استان جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: این کارشناسان ( پلیس فضای تبادل اطلاعات ) با رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند که هکری حرفه‌ ای اقدام به طراحی نرم ‌افزار 'هک و نفوذ به سیستم ‌عامل داده ‌های رایانه ‌ای' کرده و قرار است همدست وی نرم ‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.

سردار معصوم بیگی افزود: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌ شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ و مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال از حساب‌ مشتریان را سرقت کند.

به گفته وی این متهم قصد داشته است که مبلغ یاد شده را به چندین حساب در یکی از مؤسسه های مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به ‌حساب های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پس از تحقیقات گسترده درباره رصد روابط و فعالیت ‌های مجرمانه این هکر و انجام اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

وی اضافه کرد: 10 تَن از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌ افزار هک و نفوذ به سیستم‌ عامل رایانه ای شبکه بانکی کشف شد.

سردار معصوم بیگی افزود: متهمان تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها