رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356418

رئیس تعزیرات: چاره‌ای جز نظارت نداریم

ساعت 24- رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن تاکید بر این مطلب که سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی است، گفت: در شرایط فعلی چاره‌ای جز نظارت نداریم.

style="text-align:justify">به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری در دیدار با روسای شعب ویژه طرح ضیافت در استان تهران، اظهار کرد: باید نظارت و کنترل را بیشتر کنیم، واقعیت این است که قانونگذار سازمان را مکلف به رسیدگی به تخلفات کرده اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز نظارت نداریم و باید از اختیارات قانونی سازمان برای تامین آرامش خاطر مردم استفاده کنیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این شرایط خاص بازار، نیازمند بازبینی سیاست‌ها هستیم و باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

معاون وزیر دادگستری با بیان این مطلب که محور اصلی نظارت با اتحادیه‌ها و اصناف است، تصریح کرد: باید فعالیت‌هایمان را به صورت محسوس و نامحسوس ساماندهی کنیم و دقت کنیم که رویکردمان پرونده محوری نسیت بلکه با برنامه در جهت کاهش مشکلات مردم گام بر می‌داریم.

وی افزود: سازمان حمایت و اتحادیه‌ها باید در کنار سازمان تعزیرات از سیستم اداری خارج شوند تا در کنار هم یک کار جهادی و شبانه‌روزی انجام دهیم.

انصاری با تاکید بر لزوم برخورد با ریشه‌های تخلفات، اظهار کرد: نیازمند برخورد با تخلفات در سطح کلان هستیم نه سطح خرد زیرا تاثیر برخورد با تخلفات در سطح خرد، یک تاثیر نسبی است و بیشتر از اینکه سودمند باشد، هزینه‌بر است.

وی افزود: برخی کارهایی که ما با صرف زمان بالا و هزینه زیاد انجام می دهیم به راحتی و در کمترین زمان و با کمترین هزینه توسط اصناف و اتحادیه‌ها انجام می‌شود بنابراین باید تعامل بین دستگاهی با رویکرد خدمت بهتر به مردم افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه گفت: در حیطه کار خودمان، باید در هر حدی که می توانیم به حل مشکلات کمک کنیم و هنوز خیلی از مردم و مسئولان معتقدند که ما می توانیم در قالب نظارت‌های پنهان و پیدا محور باشیم.

وی تصریح کرد: دیدگاه عمومی و مقامات نقش بسیار مهم دارد و همین که جامعه برای برخورد با تخلفات اقتصادی از ما توقع دارد؛ نشانگر تاثیرگذاری سازمان است و مسئولیت ما را در قبال مردم بیشتر می‌کند.

براساس این گزارش، گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به وضعیت فعلی بازار به صورت فعال و شبانه‌روزی به تخلفات رسیدگی می‌کنند و این رسیدگی‌ها تا کنترل بازار ادامه خواهد داشت.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها