رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356459

۲۵ سال حبس برای دزدان طلافروشیها

ساعت24 - دو پسر جوان که با سرقت از طلافروشی‌ها هزینه مواد و فیلم‌دیدن‌شان را تامین می‌کردند، از سوی قضات به 25 سال حبس محکوم شدند.

سرقت
div style="text-align:justify">

روزنامه شرق: دو پسر جوان که با سرقت از طلافروشی‌ها هزینه مواد و فیلم‌دیدن‌شان را تأمین می‌کردند، از سوی قضات به 25 سال حبس محکوم شدند.

این دو جوان که از دوران کودکی با هم دوست بودند، برای اینکه بتوانند بدون اعتراض خانواده‌هایشان فیلم ببینند، خانه‌ای مجردی اجاره کرده و با سرقت از طلافروشی‌ها هزینه‌هایشان را تأمین می‌کردند.

دو متهم که از طریق دوربین‌های مداربسته شناسایی و بازداشت شدند، بعد از دستگیری به سرقت‌ها اعتراف کردند و گفتند سلاحی را که با آن طلافروش‌ها را تهدید می‌کردند، از جوانی گرفتند که قصد مهاجرت به آلمان را داشت. دو متهم که یک هفته قبل در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند، اتهامات خود را قبول کردند و خواستار گذشت شاکیان شدند.

آرش متهم ردیف اول پرونده در دفاعیاتش به قضات گفت: من عاشق فیلم بودم اما پدرم مخالف بود و اجازه نمی‌داد ما در خانه ماهواره داشته ‌باشیم. شغلم هم فیلم‌فروشی بود. همه فیلم‌هایی را که می‌فروختم خودم می‌دیدم. آن‌قدر فیلم دوست داشتم که از صبح تا شب فیلم نگاه می‌کردم و داستان همه آنها را بلد بودم. تا اینکه من را بازداشت کردند. گفتند وزارت ارشاد اجازه نداده این فیلم‌ها را بفروشید.

دو‌ ماه زندانی شدم؛ بعد که بیرون آمدم دوباره فیلم‌دیدن و فیلم‌فروختن را شروع کردم. باز هم بازداشت شدم و مدتی زندان بودم. وقتی آزاد شدم، دیگر فیلم نمی‌فروختم اما با دوستم شاهین فیلم می‌دیدم. چون پدرم اجازه نمی‌داد در خانه فیلم تماشا کنم و این کار را بد می‌دانست، با دوستم خانه‌ای اجاره کردیم. آنجا از صبح تا شب فیلم تماشا می‌کردیم و برای خرج روزمره هم هر‌ دو موتور داشتیم و با موتور کار می‌کردیم. مدتی قبل از این حادثه با دو جوان در پارک آشنا شدیم.

آنها تریاک می‌کشیدند و چند‌باری هم ما را برای مصرف تریاک دعوت کردند. این‌طور شد که دوستی ما عمیق شد تا اینکه یک روز گفتند قصد دارند از مرز ترکیه به آلمان بروند. آنها دو اسلحه به ما دادند و گفتند نمی‌توانند این دو کلت را با خود ببرند. متهم ادامه داد: من و شاهین در روز چندین وعده شیشه می‌کشیدیم. مدام شیشه مصرف می‌کردیم. گاهی می‌شد من چهار شب نمی‌خوابیدم و حالم بد بود، اما باز هم فیلم تماشا می‌کردم. آن‌قدر عاشق فیلم بودم که یک ‌بار پنج شبانه‌روز فیلم تماشا کردم و نخوابیدم.

شاهین چندساعتی می‌خوابید اما من شیشه می‌کشیدم تا بتوانم بیدار بمانم و فیلم ببینم. تا اینکه تصمیم گرفتیم با کلت‌ها سرقت کنیم و برای اینکه شیشه بخریم، پول به دست آوریم. سرقت اول خیلی استرس داشتیم، اما شیشه کشیدیم و قرص خوردیم. آرام شدیم و طلاها را سرقت کردیم. در سرقت دوم هم همین اتفاق افتاد.

سپس متهم دیگر پرونده در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. قضات بعد از پایان گفته‌های متهمان و وکلای آنها وارد شور شدند و آرش متهم ردیف اول را به 15 سال حبس به‌خاطر سرقت مقرون به آزار و استفاده از سلاح غیرمجاز و شاهین متهم ردیف دوم را به 10 سال حبس به خاطر سرقت مقرون به آزار محکوم کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها