رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356471

حبس در انتظار متهمان پرونده های تلگرامی

ساعت24 -رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: تعدادی از متهمان پرونده های جرایم شبکه های تلگرامی به حبس تا پنج سال محکوم شدند.

تلگرام
عباس پوریانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی افزود: دادگاه های مربوطه با حضور متهمان و وکلای آنان برگزار شد و هنوز پرونده هایی هست که احتمالا تعدادی به صورت غیابی رسیدگی می شود.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه برخی شبکه های تلگرامی قبل از فیلتر شدن، به دلیل انتشار مطالبی برخلاف قوانین و مقررات، شاکیان متعددی داشته اند، اظهار داشت: بر اساس قانون افرادی که در معرض توهین قرار می گیرند، حق شکایت کیفری از فرد اهانت کننده برای آنها محفوظ است.
وی افزود: در این پرونده افرادی به عنوان اشخاص حقوقی دستگاه ها و ارگان های دولتی نسبت به برخی مطالب اهانت آمیز در تلگرام شکایت کردند.
پوریانی اظهار داشت: افرادی نیز با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات دولتی و قضایی تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند که پرونده این متهمان با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع شد.
وی ادامه داد: برای برخی از متهمان پرونده های شبکه های تلگرامی پس از مراحل رسیدگی،​ حبس های طولانی مدت تا پنج سال صادر شده است.
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: رای آنان قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی و پرونده برخی دیگر هم در مرحله تحقیقات است./ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها