رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356515

بروجردی: موج گسترده ای علیه آمریکا در جهان ایجاد شده است

ساعت24-رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از خروج ترامپ از برجام، موج گسترده جهانی حتی در یاران نزدیک آمریکا علیه آن کشور ایجاد شده است و نخبگان آمریکایی و افراد تاثیرگذار در انگلیس، آلمان و فرانسه نیز اقدامات واشنگتن را محکوم کرده اند.

بروجردی
علاء الدین بروجردی روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا و شروط دوازده گانه آمریکا برای ایران در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: زمانی که رییس سازمان سیا وزیر خارجه آمریکا می شود انتظاری بیش از این نیست؛ پمپئو فردی ناآشنا با الفبای کار سیاست خارجی بوده و مطالبش مصداق یاوه گویی است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار برجسته ای در مبارزه با تروریستی دارد که آمریکا حامی جدی آن بوده و هست؛ داعش از همت بالای جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مستشاری ما در عراق و با محوریت ارتش آن کشور و همچنین نیروهای حشدالشعبی شکست خورد و در سوریه نیز وضعیت مشابهی اتفاق افتاد که البته روسیه هم نقش مهمی را ایفا کرد.
بروجردی اضافه کرد: آنچه درباره مسایل منطقه ای اعم از سوریه، عراق و یمن توسط وزیر خارجه آمریکا مطرح شده، نوعی فرافکنی است؛ زیرا آنان متهم ردیف اول حمایت از تروریسم و به طور ویژه داعش هستند.
وی گفت: در مورد صنعت موشکی، بارها اعلام کرده ایم که این سیاست دائمی ماست؛ جمهوری اسلامی ایران پذیرفته سلاح کشتار جمعی نداشته باشد و به این هدف افتخار می کنیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: معترض آمریکا هستیم که امروز بمب های نسل نو هسته ای را طراحی و می سازد و برخلاف معاهده ان.پی.تی، آزمایش هایی انجام می دهد؛ اما صنعت موشکی ما حداقل وسیله دفاعی و بازدارندگی است.
بروجردی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت علنی از صنعت موشکی، از نظر بودجه ای نیز آن را تقویت می کنیم؛ این سیاست مصوب نظام است و یک وفاق ملی نسبت به این موضوع وجود دارد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: در مورد بحث هسته ای، آمریکا متهم ردیف اول نقض موافقت نامه مهم بین المللی است؛ در واقع واشنگتن حرفی برای گفتن ندارد و باید شرمسار باشد اقدامات هنجارشکن خود در تاریخ معاصر باشد.
بروجردی با بیان اینکه «ما براساس منافع ملی در عرصه هسته ای حرکت خواهیم کرد»، افزود: توانمندی ما بعد از پذیرفتن برجام از نظر غنی سازی، نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز پیدا کرده است.
وی ادامه داد: امروز توان ساخت سانتریفیوژ نسل جدید را پیدا کرده و به سرعت می توانیم غنی سازی را در سطح گسترده افزایش دهیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: آمریکا این را از ذهن خود دور کند که بتواند فرمول انجام شده در لیبی یا هر کشور دیگری را درمورد جمهوری اسلامی ایران محقق سازد.
بروجردی تاکید کرد: این حق مسلم ملت ماست و با جدیت از آن دفاع می کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها با تخلفی که در موضوع برجام کردند می خواهند با فرافکنی، شرایطی را در افکار عمومی ایجاد کنند که ذهن جهانیان از آن منحرف شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به موج گسترده در جهان علیه آمریکا با خروج از برجام اشاره کرد و گفت: واشنگتن برای منحرف کردن افکار عمومی جهانیان از خطای بزرگ تاریخی خروج از برجام، مصاحبه پمپئو(وزیر خارجه برای اعلام مواضع ضد ایرانی) را ترتیب دادند.
بروجردی درباره تضمین های اروپا برای برجام نیز گفت: با توجه به این تجربه که آمریکا یک سند رسمی با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت را نقض کرد، دیگر این نوشته ها(برجام) برایمان اعتباری ندارد؛ مگر اینکه اروپایی ها یک تضمین عملی بدهند؛ ما چیزی جز اقدام عملی به عنوان تضمین قبول نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه این هفته در سخنانی در بنیاد «هریتیج» راهبردها و درخواست های آمریکا از ایران را اعلام کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها