رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356719

حبیبی: به اروپا اعتماد نداریم/ آنها مانند آمریکا دنبال تضعیف ایران هستند

ساعت24-دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران مقتدر و توانمند، هیچگاه برای اروپایی‌ها قابل قبول نیست و این کشورها همانند آمریکا به دنبال تضعیف ایران هستند.

محمد نبی حبیبی

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اینگونه اظهارات علیه ایران امری تازه نیست و ملت ایران به سخنان مداخله جویانه و سخیف مقامات آمریکایی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عادت کرده‌اند.

وی افزود: البته اظهارات صریح وزیر خارجه آمریکا این واقعیت را برای همه به اثبات رساند که آمریکایی‌ها همواره به دنبال براندازی در ایران هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به دلایل متعددی چه در ارتباط با برجام و چه در موضوعات دیگر قابل اعتماد نیستند، گفت: یکی از این دلایل این است که حجم مبادلات اقتصادی اروپا با آمریکا در مقایسه با ایران است. حجم مبادلات اقتصادی اروپایی‌ها با آمریکا سالانه حدود 450 میلیارد دلار است. این در شرایطی است که مراودات اقتصادی آنها با ایران از 15 میلیارد دلار تجاوز نمی‌کند. بنابراین کشورهای اروپایی هیچگاه تبادل اقتصادی با آمریکا را به ایران ترجیح نمی‌دهند.

وی افزود: از طرفی اروپایی‌ها راجع به مباحثی چون حضور و نقش آفرینی ایران در منطقه نظری کاملا منطبق با آمریکا دارند. از دیگر دلایل عدم اعتماد به اروپا می‌توان به حمایت این کشورها از رژیم صهیونیستی اشاره کرد که در موضع گیری‌هایشان به صراحت بیان می‌کنند. ایران مقتدر و توانمند، هیچگاه برای اروپایی‌ها قابل قبول نیست و این کشورها همانند آمریکا به دنبال تضعیف ایران هستند تا بتوانند سیاست‌های خود را به ایران دیکته کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد که مذاکره با اروپا بر سر آینده برجام سرانجام مشخصی داشته باشد، گفت: مذاکره با اروپایی‌ها نباید از دایره برجام خارج شود و این کشورها باید به این نکته توجه داشته باشند که توان دفاعی و اقتدار منطقه‌ای از خطوط قرمز ایران محسوب می‌شود که به هیچ عنوان قابل مذاکره نخواهد بود.

انتهای پیام/

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها