رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356798

وال‌استریت ژورنال: آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی است

ساعت24-ایالات متحده در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ است که بخشی از کمپین فشار حداکثری علیه کره شمالی محسوب می‌شود. به نوشته روزنامه وال‌استریت ژورنال، شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به بررسی تحریم‌های جدید، اقدام نظامی و سایر گزینه‌ها علیه پیونگ یانگ پرداخت.

کره شمالی
ایالات متحده در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ است که بخشی از کمپین فشار حداکثری علیه کره شمالی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال‌استریت ژورنال، شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به بررسی تحریم‌های جدید، اقدام نظامی و سایر گزینه‌ها علیه پیونگ یانگ پرداخت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خود را مبنی بر لغو نشست تاریخی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که قرار بود 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود، اعلام کرد که این یک پس‌رفت برای کره شمالی و تمام جهان محسوب می‌شود.

با این حال کره شمالی اعلام کرده است که هنوز آماده مذاکرات با آمریکاست.

در همین حال مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده احتمالا به وضع تحریم‌های جدید علیه کره شمالی می‌پردازد و از سایر کشورها نیز خواهد خواست تا همین کار را انجام دهند.

وی پیشتر اعلام کرده بود که اگر پیونگ یانگ دست از تسلیحات اتمی خود برندارد با تحریم‌های جدید روبرو می‌شود.

تاکید دیپلمات‌ها برای پیگیری مذاکرات کره شمالی و آمریکا

در همین حال دیپلمات‌های ارشد کره‌ جنوبی و آمریکا امروز (جمعه) در تماسی تلفنی توافق کردند تا مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ را پیگیری کنند.

آنها توافق کردند تا شرایطی را برای مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا ایجاد کنند.

همچنین سنگاپور به عنوان میزبان نشست لغو شده دو کشور اعلام کرده که بابت تصمیم آمریکا در لغو این نشست ناراحت است.

سخنگوی وزارت خارجه سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت سنگاپور بابت لغو این نشست بسیار ناراضی است و این نشست دیگر میان دو کشور برگزار نمی‌شود.

مقام‌های دولت سنگاپور ابراز امیدواری کردند که راهی را برای صلح و ثبات بادوام در شبه جزیره کره بیابند.

.ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها