رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356982

۱۳.۵ درصد؛ میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید/ تعیین نرخ شهریه بر اساس هزینه تمام شده

ساعت 24- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید در کشور ۱۳.۵ درصد است.

مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسالت تعلیم و تربیت، رسالتی سنگین و چند بعدی و چندکاربردی است.

وی افزود: ارتقای جایگاه شوراهای آموزش و پرورش یک هدف است و هدف این شوراها بهره گیری مناسب جهت ارتقای سطح آموزش و پرورش است.


وی بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی می‌تواند در اثربخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی فعالیت کند. در راستای این سیاست ما شوراهای آموزشی و پرورشی را فعال کرده ایم که در سطح منطقه و استان فعالیت می‌کنند و در ٦ ماهه دوم سال ٩٦ حدود ١٣٢ جلسه استانی داشته ایم که ٤٩٢ مصوبه داشتند که همه آن‌ها یا تحقق پیدا کردند یا در حال پیگیری هستند.

زینی وند در بخشی از سخنان خود درباره تبیین الگوی شهریه سال تحصیلی ٩٦-٩٧ مدارس غیردولتی گفت: الگوی شهریه مدارس غیردولتی امسال بر اساس محاسبه هزینه تمام شده است و برنامه های فوق برنامه دانش آموزان توسط مدارس مشخص شده و براساس آن شهریه تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان هزینه مدارس بر اساس ساعات فعالیت و میزان خدمات اختیاری و غیراختیاری محاسبه و نرخ شهریه از هر دانش آموز اخذ می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین ویژگی شهریه امسال بحث تفکیک برنامه‌ها برنامه‌ها و خدمات تعیین شهریه است، گفت: شهریه مصوب که خانواده‌ها الزام به پرداخت آن هستند؛، شامل ساعات فوق برنامه مصوب آموزش و پرورش و ساعات ٧:٣٠ تا ١٤:٣٠ تحت بخش نامه مصوب است و اولیا ملزم به پرداخت شهریه مصوب هستند.

۱۰ سامانه در مدارس غیردولتی ایجاد شده است

معاون وزیر در خصوص راه اندازی سامانه‌های مربوط به مراکز غیردولتی گفت: در حال حاضر ١٠ سامانه در مدارس غیردولتی در حال اجرا است و در فرصت مناسب نشست تخصصی برای توضیح درباره آن خواهیم داشت. همچنین برای ساماندهی، شناسایی و شناسنامه دار کردن مراکز آموزشی غیردولتی سامانه‌ای فعال شده است که بیش از ١٠ هزار مرکز در این سامانه ورود اطلاعات داشته اند که پس از تکمیل مراحل ورود اطلاعات موسسین، پیگیری سامانه را در دستور کار قرار خواهیم داد.


زینی وند با تاکید بر اینکه قطعا پس از ورود کامل اطلاعات بسیاری از مشکلات مدارس از جمله در بحث شهریه رفع خواهد شد، گفت: در سال ٩٣ با کمک دولت و با هدف کمک به استقرار عدالت آموزشی مخصوصا در مناطق کمتر برخوردار، مدارس خرید خدمات را با پرداخت سرانه تحصیل از طرف دولت با خرید خدمات از موسسان غیردولتی شروع کرده ایم و کارنامه بسیار مطلوبی از حیث آموزشی و پرورشی در این مدارس دیده شده است.

وی درباره افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید در کشور ۱۳.۵ درصد است.

تنها مرکز مجاز برای صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی، آموزش و پرورش است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در خصوص صدور مجوز مدارس پیش دبستانی در تبصره ذیل ماده ٢ آورده شده که تنها مرکز مجاز برای صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی، آموزش و پرورش است و ما این را اعلام کرده ایم که باید در سامانه مربوطه ثبت نام موسسین مدارس صورت گیرد و برهمین مبنا تاکنون بیش از ١٥٠٠ نفر از موسسان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: شورای سیاست گذاری اجازه صدور مجوز مهدکودک و پیش دبستانی را به وزارت آموزش و پرورش داده و این امکان را فراهم کرده که این دو دوره در یک مکان واحد فعالیت داشته باشند و همزمان به ارائه خدمات بپردازند.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: کلیه فرایندها برای صدور مجوز موسسین کلیه مراکز غیردولتی در آموزش و پرورش فراهم شده و امیدواریم کلیه موسسین نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند و ما مجبور نشویم از مراجع قانونی با آن‌ها برخورد کنیم.

آخرین وضعیت دانش آموزان آسیب دیده زلزله سرپل ذهاب


وی با اشاره به وضعیت دانش آموزان آسیب دیده زلزله سرپل ذهاب گفت: به دستور وزیر رسیدگی به وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان آسیب دیده در مناطق زلزله زده در دو مرحله آموزش الکترونیکی برای مقطع پیش دانشگاهی و برای ٢ مدرسه‌ای که در منطقه سرپل ذهاب به طور کامل تخریب شده اند راه اندازی شده است و بر همین مبنا ١٤٥٧ تبلت در اختیار دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی قرار گرفته و ١٦٦ لپ تاب به دانش آموزان دو مدرسه مذکور اهدا شده است.

زینی وند در خصوص فعالیت‌های فوق برنامه تابستان مدارس غیر دولتی گفت: برای فعالیت‌های فوق برنامه تابستانه دانش آموزان مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی ۹۰ ساعت، دوره متوسطه اول ۱۰۸ ساعت و دوره متوسطه دوم ۱۴۴ ساعت کلاس درسی در راستای تقویت بنیه علمی و مهارت آموزی دانش‌آموزان پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: حداکثر شهریه مصوب برای مدارس غیردولتی ابتدایی استان تهران بالغ بر ٧ میلیون و ١٤٠ هزار تومان است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این نشست خبری گفت: برای نظام بخشی شهریه‌های اخذ شده توسط مراکز غیردولتی، سامانه‌ای اجرا و طراحی شده که اولیا می‌توانند از طریق مراجعه به این سامانه تمام فرایندهای شهریه را رصد کنند و شهریه کلیه مدارس و قراردادهای منعقد شده بین اولیا و مدارس در این سامانه مشخص شده است و در همین راستا یک کد یونیک برای هر دانش آموز در نظر گرفته شده است.

زینی وند در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این سامانه، ایجاد شفافیت مالی و اطلاع رسانی فرآیند متناسب با شهریه است و اولیا می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان نسبت به نصب این برنامه کاربری نظارتی مالی اطلاع رسانی در گوشی‌های موبایل خود اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها